מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      אחרי הבחינה הפסיכומטרית מה עושים

      איך מקבלים ציונים?

      בתוך 45 יום מיום הבחינה הציונים מועברים לנבחנים בדוא"ל או נשלחים בדואר ישראל לכתובת שציינתם בהרשמה. אם לא התנגדתם לקבלת הציונים בדוא"ל, הם יישלחו בדרך זו בלבד, ואחרת הם יישלחו בדואר.

      כמו כן אפשר תמיד לגשת לציונים באזור האישי באתר, סמוך לדיווחם למוסדות הלימוד, לפי פרטים אישיים מזהים: מספר תעודת הזהות וסיסמה.

      ניגשתי בעבר לפסיכומטרי, איפה מופיעים הציונים הישנים?

      אפשר לצפות בכל הציונים מהבחינות הקודמות באזור האישי שלכם באתר. אפשר גם לבקש ממדור ציונים לשלוח את הציונים לכתובת הדוא"ל שמסרתם בעת ההרשמה לבחינה. שירות זה פטור מתשלום.

      ניתן גם להוריד קובץ PDF של תעודת הציון באזור האישי באתר.

      עד מתי ציון הבחינה תקף?

      מוסדות הלימוד רשאים על פי חוק לקבוע כמה זמן תקפים הציונים מבחינתם. באוניברסיטאות נקבע כי ציוני הבחינה הפסיכומטרית יהיו תקפים שבע שנים לפחות לצורך קבלה ללימודים. מוסדות לימוד אחדים קבעו שהציונים יהיו תקפים לזמן רב אף יותר. אם אינכם בטוחים אם ציונכם יהיה תקף או לא, בררו זאת במשרד לקבלת מועמדים במוסד שאליו ברצונכם להירשם.

      אם ניגשתי יותר מפעם אחת, איזה ציון קובע – הגבוה או האחרון?

      החלטות אלה תלויות במוסד הלימודי. בקבלת מועמדים שנבחנו מספר פעמים, לרוב נוהגים מוסדות הלימוד להחשיב את הציון הגבוה מביניהם, אבל אין מדיניות קבועה של האוניברסיטאות או המכללות בנושא זה.

      האם אפשר לבדוק שוב את החיבור שלי?

      לא. כל חיבור נבדק על ידי שני מעריכים בלתי תלויים, והציון הוא סכום ההערכות של שניהם. בדיקה נוספת על ידי מעריך שלישי עשויה להתבצע אם נוצר פער גדול בין שתי הבדיקות. לכן על פי המרכז הארצי, אין מקום לבקש בדיקה נוספת, מפני שאם היה בה צורך היא כבר נעשתה.

      האם אפשר לערער על הציון?

      קריאת גיליון התשובות נעשית בקורא אופטי מדויק, ולא בידי אדם. עם זאת, קיימת אפשרות של בדיקה חוזרת. אפשר לבקש בדיקה חוזרת של גליון התשובות עד שלושה חודשים מיום הבחינה, בתשלום בסך 60 ₪. אם הבדיקה החוזרת תגלה כי חלה טעות בבדיקה המקורית, יוחזרו דמי הטיפול במלואם. הבקשה מוגשת באזור האישי באתר, שבו יש לבחור את המועד הרצוי ב"ציונים", ואז לבחור "בקשה לבדיקה חוזרת”.

      איך מדווחים הציונים למוסדות?

      הציונים מדווחים לאוניברסיטת תל-אביב, לאוניברסיטת בן-גוריון, לאוניברסיטת בר-אילן, לאוניברסיטת חיפה, לאוניברסיטה העברית בירושלים ולטכניון. אתם יכולים לבקש לדווח את ציוניכם למוסדות נוספים שתסמנו באתר.

      אם יש לכם התנגדות לדיווח ציוני בחינתכם לאחת או יותר מהאוניברסיטאות שאליהן מועברים הציונים, תוכלו להגיש התנגדות באזור האישי באתר.

      איך מחושבים הציונים?

      הציונים מחושבים בארבעה שלבים. ראשית מחושב ציון גלם במטלת הכתיבה, על ידי סכום הציונים של שני מעריכים נפרדים. שנית, מחושב ציוני גלם בפרקי הברֵרה, על פי ספירת התשובות הנכונות בכל פרק בסורק האוטומטי. שלישית, מתורגמים ציוני הגלם בכל אחד משלושת התחומים לסולם אחיד, מ-50 עד 150. רביעית, מחושבים הציונים הפסיכומטריים הכלליים בשקלול משקלם השונה של התחומים בבחינה. הציון ה״רגיל״ הוא הציון הרב-תחומי, שבו משקל החלק המילולי 405 מציון הבחינה, משקל החלק הכמותי 40% מציון הבחינה, ומשקל חלק האנגלית 20%. סולם הציונים בכל אחד מהציונים הפסיכומטריים הכלליים הוא מ-200 עד 800.

      מה זה אומר שהמבחן יחסי?

      הציון בפסיכומטרי מחושב לא רק לפי כמות התשובות הנכונות (כמו במבחני הבגרות), אלא בהשוואה לתוצאות של שאר הנבחנים במועד המדובר ובמועדים קודמים. הבחינה הפסיכומטרי היא בחינה ממיינת, ולכן יש משמעות מיוחדת לקביעת הציונים של הנבחנים בהשוואה זה לזה. הציונים מחולקים לפי התפלגות נורמלית, בצורה של עקומת פעמון – שיעור גבוה של נבחנים מקבלים את הציון הממוצע והציונים שקרובים אליו, והשיעור יורד ככל שמתרחקים מהממוצע למעלה או למטה. למשל, בשנת 2018 רק כחמישה אחוזים קיבלו ציון גבוה מ-700, אך כמחצית מהנבחנים (52%) קיבלו את הציונים שבטווח בין 400 ל-600).

      הנרמול של הציונים נערך גם בין הנבחנים באותו מועד וגם בין נבחנים במועדים אחרים, כדי לשמור על אחידות בבחינה ולשמור על תנאי קבלה הוגנים. כך הבחינה יכולה להשתנות מעט במהלך השנים, אך סיכויי הקבלה של הנבחנים נותרים זהים.

      המרכז הארצי משתמש בפרקי ה״פיילוט״ (השנואים על הנבחנים) כדי לעמוד על רמת הקושי של כל בחינה, לאזן את הסטטיסטיקה ולהתגבר על הבדלים קלים ברמת הבחינה. בניתוח הישגי הנבחנים בפרקי הפיילוט יכול המרכז הארצי להעריך אם שאלות מסוימות הן קלות מדי או קשות מדי, לפני שייכנסו לפרקי האמת שעליהם מקבלים ציון.

      בשלב שבו מחשבים את הציונים הסופיים ״מנרמלים״ את ציון הגלם שמורכב ממספר השאלות שהנבחן ענה עליהם נכונה. כך במבחנים קשים יותר יכולים הנבחנים לטעות בשאלות רבות יותר ממספר הטעויות במבחנים קלים יותר, ועדיין להגיע לאותו ציון גלם.

      אני לא מצליח להיכנס לאזור האישי שלי באתר המרכז הארצי! מה לעשות?

      לחצו על הקישור "שכחת סיסמה?" כדי לקבל סיסמה זמנית לטלפון הנייד או לכתובת הדוא"ל שלכם.

      אפשר לבקש להקדים את קבלת הציון?

      לא. הציונים מחושבים יחד לכל הנבחנים והם יחסיים וברי השוואה, ולכן אין אפשרות להקדים את העברת הציונים לנבחן יחיד. לעתים אפשר להירשם למוסדות הלימוד ולהתקבל ״על תנאי״, עוד בטרם קבלת הציונים ובכפוף לעמידה בתנאי הקבלה האחרים.

      איך מקבלים ציונים?

      מאל"ו מחויב להעביר את ציוני בחינות הכניסה למוסדות הלימוד ולנבחנים עצמם בתוך פרק זמן שלא יעלה על 45 ימים. תחזית עדכנית לגבי מועד דיווח הציונים מופיעה בטבלת מועדי הבחינות באתר. הנבחנים יקבלו את הציונים בכתובת הדוא"ל שמסרו בעת הרשמתם לבחינה.

      היכנסו כאן לעוד פרטים על הפסיכומטרי או על הרשמה לפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ