מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      &nsbp;

      מה ההבדל בין אקסטרני לאינטרני?

      תעודת בגרות היא חלק חשוב מההצלחה שלנו, וגם תנאי הכרחי לקבלה ללימודים אקדמיים באוניברסיטאות ובמכללות. בבתי הספר העל יסודיים (חטיבת ביניים ותיכון) מכינים את התלמידים לבחינות הבגרות במקצועות שונים, חלקם עושים בגרות מלאה, חלקם בגרות חלקית וחלקם משקיעים בתחומים חברתיים ואחרים ופשוט מוותרים לעצמם.
      עם זאת, יש לא מעט תלמידים המתקשים ללמוד במערכת החינוך מסיבות מגוונות, ועל כן אינם מחזיקים בתעודת בגרות מלאה, או לחלופין מחזיקים בתעודת בגרות שאינה מלאה או שהציונים בה נמוכים. תלמידים אלה מגיעים לרישום ללימודים גבוהים אחרי השחרור מהצבא ונתקלים בתנאי קבלה הדורשים בגרות מלאה וציונים גבוהים.

       

      אל תאמרו נואש, לכל דבר יש פתרון

      הרצון לשפר את ציוני הבגרות או להשלים את תעודת הבגרות מתעורר לרוב אחרי הצבא או לפני הרישום ללימודים אקדמיים. זה הזמן ששולפים את תעודת הבגרות ומתחילים לחשוב על העתיד. כדאי לדעת שכיום דרישות הסף של האוניברסיטאות הן 4 יח"ל באנגלית לפחות ובמרבית המקרים גם מועמדים המעוניינים להירשם ללימודים גבוהים ייאלצו להציג "ציון התאמה", כלומר חישוב הציון הממוצע של תעודת הבגרות משוקלל עם ציון המבחן הפסיכומטרי. ככל שהציון יהיה גבוה יותר, הסיכוי להתקבל יהיה בהתאם.

       

      מה האפשרויות לשיפור ציוני הבגרות?

      יש שני מסלולי לימוד להשלמת הבגרות, האחד אינטרני והאחר אקסטרני. נבחן הבוחר מסלול "אינטרני" ייגש לבחינת הבגרות בעקבות תוכנית הלימודים מטעם משרד החינוך. מסלול "אקסטרני" לעומת זאת הוא לימוד לבגרויות באופן חיצוני, כלומר במסגרות פרטיות שאינן מנוהלות על ידי משרד החינוך.

       

      למי מיועדים לימודים אינטרניים?

      כפי שאמרנו, לימודים אינטרניים מחייבים להיבחן דרך משרד החינוך. לימודים אלה מיועדים לכל מי שניגש לכל הבחינות או לחלקן במסגרת הלימודים בתיכון, אך מעוניין לשפר את ציוניו על מנת להתקבל ללימודים גבוהים. אם כך, עליו להירשם ללימודים במסגרת בית הספר שבו למד בעבר וללמוד באחד מאלה: מכינה קדם אקדמית, מרכזים להשלמת בגרויות או בתי ספר פרטיים. לאחר מכן עליו לגשת לבחינה של משרד החינוך.

       

      למי מתאימים לימודים אקסטרניים?

      המסלול האקסטרני הוא מסלול חיצוני, ונועד לאפשר למי שאינם תלמידים בבית הספר או לא רוצים להיות מקושרים לבית הספר הקודם שלהם, להיבחן ולקבל תעודת בגרות. כדי לגשת באופן עצמאי לבחינות בגרות, ללא תלות בבית ספר, נבחן אקסטרני נדרש לפתוח תיק נבחן באחת השלוחות של משרד החינוך באזור מגוריו. גיל המינימום לפתיחת תיק נבחן הוא 16.

       

      למי המסלול מתאים?

       

      • לתלמידים שלא סיימו 12 שנות לימוד בבית הספר.
      • לתלמידים שסיימו 12 שנות לימוד אך לא נבחנו כלל בבחינות הבגרות.
      • לנבחנים שסיימו כיתה י"ב בבית-ספר על-יסודי אינטרני מבלי שהשלימו את הבחינות המזכות אותם בתעודת בגרות, ושאינם מעוניינים להשלים בחינות בגרות במסגרת בית ספר זה.
      • "תיק משפר" – נבחנים בעלי תעודת בגרות אינטרנית או אקסטרנית המבקשים לחזור על אחת או יותר מבחינות הבגרות, חייבים לפתוח מחדש תיק נבחן "משפר ציון".
      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ