מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      טיפים חיוניים לתלמיד פסיכומטרי

      תלמידי קורס פסיכומטרי כבר יודעים שכדי להצליח במבחן צריך להשקיע, ולהשקיע הרבה! זו אחת התקופות האינטנסיביות בחיינו, כאשר עלינו לחלק את הזמן בין למידה אינסופית, עבודה, לימודים בתיכון או שירות צבאי – ובסוף להשאיר גם (טיפה) זמן לעצמנו, למשפחה ולחברים. אז איך שורדים את התקופה הלחוצה ומצליחים ללמוד כמו שצריך, ואפילו להנות (כן, כן!) ממנה? זה בהחלט אפשרי! אז הנה 5 טיפים חיוניים של מורי הפסיכומטרי הותיקים והמנוסים, שיעזרו לכם לעבור את הקורס בשלום:

      הציבו יעדים לטווח הקצר והארוך

      אם החלטתם איזה תואר ברצונכם ללמוד ואיפה – אז אתם יודעים מהו הציון שעליכם להוציא. אם לא, הציבו לעצמכם יעד שאפתני אך ריאלי. בנוסף, קבעו לעצמכם יעדים קטנים יותר של שיפור משבוע לשבוע. השיפור יכול להמדד בציון סימולציות (מבחני דמה), מספר שעות הלימוד היומיות, מספר מילים באנגלית שלמדתם, ועוד.

      הקפידו לישון כמו שצריך

      נשמע שולי, אך חשוב ביותר! כמו בכל דבר בחיים, גם בלמידה לא כדאי גם להגזים. ללמוד כל הלילה ולקום בבוקר לשיעור זה בהחלט מרשים, אך ממש לא מומלץ! חומר שאנו לומדים נקלט באופן אופטימלי כאשר אנחנו ישנים 7-9 שעות רצופות בכל יום. המח זקוק למנוחה הזו כדי לעבד את המידע האינסופי שאנו מזינים לו, וגם כדי לשמור על ערנות וריכוז בלמידה. בנוסף, מומלץ להתייחס גם לשעת הבחינה, המשתנה עבור מועדי פסיכומטרי שונים בין בוקר לצהריים – וללמוד כל יום בעיקר בשעות אלו.

      בנו לכם סדר יום קבוע

      אמירה כמו "אני הולך ללמוד 24/7" נשמעת נהדר, אך מדובר בטעות! אף אחד לא באמת מסוגל ללמוד בכל רגע פנוי, ומחשבה כזו רק גורמת לנו לדחות שוב ושוב את הלמידה ("גם ככה אלמד כל היום, אז אתחיל עוד שעה… ועוד שעה…"). הרבה יותר יעיל לבנות מערכת שעות שבועית מסודרת, ולשבץ בה את המטלות הקבועות והמשתנות בכל יום. כך תוכלו לעקוב אחר היקף הלמידה, ולבצע שינויים והתאמות אם תצטרכו. בנוסף, המערכת תשמש לכם מעיין "שוטר" שיכריח אתכם לשבת וללמוד בכל יום – ממש כמו שאתם מגיעים לעבודה, לבית הספר או לצבא.

      עבדו לפי סדר עדיפות

      אי אפשר ללמוד בלי סוף. יש גבול לכמות הזמן והאנרגיה שאנו יכולים להקדיש ללמידה, ולכן חשוב לתת עדיפות גבוהה יותר למשימות החשובות יותר עבורכם. כך למשל, תלמיד ששולט באנגלית ברמת שפת אם, יכול להזניח את תחום האנגלית ולהתרכז יותר בתחומים האחרים. באופן דומה, כדאי להתאמן יותר על שאלות שמופיעות הרבה במבחן מאשר על כאלו שמופיעות לעתים נדירות בלבד. בנוסף, כדאי להתחיל בכל יום דווקא מהנושאים הקשים יותר – כשאתם עוד רעננים.

      נקו את הראש לפעמים

      כמו בכל תקופה בחיים – אנו זקוקים גם למנוחה נפשית ולא רק פיזית. חשוב להקיש בכל יום שעה אחת למשהו שאתם אוהבים לעשות: להפגש עם חברים, לטייל, לעשות ספורט (מומלץ במיוחד לאחר למידה!), ללכת לים, לקרוא ספר, לצפות בסרט או סדרה – כל מה שעושה לכם טוב.

      הקפדה על כללים אלו אמנם לא מבטיחה 800 במבחן, אך בהחלט תעזור לכם ללמוד באופן אפקטיבי יותר, ולמצות יותר מהפוטנציאל שלכם בקורס הפסיכומטרי. ומי יודע, אולי אפילו להנות מעט…

      בהצלחה!

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ