מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      פסיכומטרי בשפה זרה

      הבחינה הפסיכומטרית נערכת בכמה שפות, כדי לאפשר היבחנות שוויונית לנבחנים ששפת אמם אינה עברית.

      ישנן שתי אפשרויות למבחן בשפה שאינה עברית:

      מבחן פסיכומטרי בשפה זרה

      ערבית, רוסית, ספרדית או צרפתית. מבחן זה הוא מבחן פסיכומטרי רגיל לחלוטין המתורגם ומותאם לשפה זרה. במבחן זה פרקים בחשיבה מילולית ובחשיבה כמותית בשפה בה נערך המבחן, ופרקי אנגלית. כך למשל, אם בדיוק עלית לארץ מצרפת, מצאת דירה בתל אביב, גילית שבמקום קרואסונים יש חומוס ואת רוצה להתקבל לאוניברסיטה בארץ – תוכלי להיבחן בצרפתית על חשיבה כמותית ומילולית (כולל מטלת חיבור בצרפתית), וכמובן אנגלית באנגלית. (: מבחן פסיכומטרי בשפה זרה אינו נערך בכל מועד, ולכן אם ברצונכם להיבחן בשפה זרה, עליכם לוודא שניתן לגשת למבחן בשפה זו במועד המתאים ובאזור המבוקש. יש לקחת בחשבון שייתכן שהבחינה תתקיים באזור מרוחק מאזור מגוריכם. הבחינה בשפה הערבית נערכת בכל אחד ממועדי הבחינה.

      מבחן פסיכומטרי אנגלית/משולב

      מבחן פסיכומטרי זה מתאים לדוברי אנגלית, או לדוברי שפה זרה שאינה אחת מהשפות שבהן ניתן להיבחן, אך בעלי שליטה טובה באנגלית או בעברית. במבחן פסיכומטרי זה כל דף מופיע פעמיים: פעם באנגלית ומיד אחריו בעברית. בנוסף, תרגום של מילים קשות נמצא בתחתית כל דף בכמה שפות (רוסית, פורטוגזית, גרמנית, איטלקית, הונגרית, הולנדית, ספרדית ואמהרית). הרחבה נוספת ניתן למצוא בהסבר על הנוסח המשולב.

      בחינת יע״ל

      מאחר שהלימודים באוניברסיטאות בארץ נערכים בעיקר בעברית, על הנבחנים במבחן פסיכומטרי בשפה זרה להיבחן בנוסף בבחינת יע"ל הבודקת כישורי עברית בסיסיים. הבחינה מורכבת משני פרקים הבנויים משאלות השלמת משפטים, שאלות ניסוח מחדש ושאלות הבנת הנקרא וממטלת חיבור קצרה בעברית (בדומה לבחינה הפסיכומטרית). מידע נוסף לגבי בחינת יע״ל ובחינות להתנסות ניתן למצוא באתר המרכז הארצי לבחינות והערכה.

      פסיכומטרי בחו״ל

      פעם בשנה ניתן להיבחן בבחינה הפסיכומטרית במספר מדינות באירופה ובדרום אמריקה, והתנאים מופיעים באתר המרכז הארצי לבחינות והערכה. המבחן הזה הוא זהה בכל מובן למבחן בשפה זרה  שנערך בישראל, וגם לו יש להוסיף בחינת יע"ל.

      אם שפת האם שלכם אינה עברית ואתם מתלבטים בין בחינה בשפה זרה, נוסח משולב, או בחינה פסיכומטרית רגילה בעברית, מומלץ לעיין בבחינות לדוגמה באתר המרכז הארצי לבחינות והערכה ולבדוק מה הבחינה שמתאימה לכם.

      בהצלחה!

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי או הרשמה למחבן הפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ