מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      מיומנויות קריאה לפסיכומטרי

      קריאה לא נמצאת בהכרח בראש בסדר העדיפויות של כולנו. רבים מאיתנו משקיעים זמן רב בהרבה בפייסבוק, בנטפליקס ובאינסטגרם. אבל אם אתם מתכוננים להתחיל בקרוב קורס פסיכומטרי, עכשיו זה הזמן לשנות הרגלים וסדרי עדיפויות.

      למה חשוב לקרוא בעברית?

      שיפור לשון הכתיבה

      קריאה של טקסטים איכותיים משפרת את אוצר המילים שלנו, מעשירה את הלשון שלנו בביטויים מגוונים ומציגה בפנינו דוגמאות להתבטאות ראויה בכתב. הבחן הפסיכומטרי כולל מטלת חיבור, ואחת הדרכים הטובות ביותר להשתפר בכתיבה היא לקרוא אחרים שעשו את זה לפנינו, ועשו את זה טוב. קריאה בעברית, ובייחוד קריאת ספרי עיון, מאמרים וטורי דעה בעיתונות, תעזור לנו לראות איך לכתוב היטב טיעונים ולהביע דעות. אמנם במהלך קורס ההכנה לפסיכומטרי אנחנו לומדים לא מעט כתיבה נכונה, אך ככל שנקדים להיחשף לכתיבה כזאת כך יוקל עלינו בהמשך הדרך.

      במטלת הכתיבה נצטרך להביע את דעתנו על נושא אקטואלי כזה או אחר, בצורה משכנעת ומבוססת. בנוסף לרובד הלשוני, במטלת החיבור ניבחן גם על תוכן החיבור שלנו. מעבר לטכניקות הנלמדות במהלך קורס פסיכומטרי, הקפדה על קריאה – של חדשות (אפילו באינטרנט), עיתוני סוף שבוע, כתבות עומק, מאמרי דעה, ערכים בויקיפדיה, וכמובן ספרים (ובמיוחד ספרי עיון) – תעשיר את הידע שלנו, תעמיק את ההיכרות שלנו עם העולם הסובב אותנו, ותקל עלינו להעלות רעיונות ולבסס טיעונים בחיבור.

      שיפור מיומנויות הקריאה

      מעבר ליכולות הכתיבה, קריאה משפרת את הצלחתנו בכל הפרק המילולי:

      בשאלות אנלוגיות אנו נדרשים להגדיר קשר בין משמעויות של מילים, שרבות מהן אינן שגורות בדיבור יום-יומי. קריאה בעברית עוזרת להגדיל את אוצר המילים שלנו בעברית.

      בשאלות הבנה והסקה נידרש לנתח ולהסיק מסקנות מטקסטים קצרים במהירות גבוהה. גם בשאלות הבנת הנקרא נצטרך כמובן להבין את הנקרא. הדרך הטובה ביותר להשתפר במיומנויות קריאה אלה היא פשוט לקרוא, והרבה.

      אז מה כדאי לקרוא?

      מאמרים מדעיים בתחומים מגוונים – לשיפור יכולות הבנת הנקרא של טקסטים מורכבים.

      מאמרי דעה באינטרנט ובעיתונים – לשיפור הבעה בכתב ובניית טיעון.

      ספרים בעברית יפה – לשיפור אוצר המלים בעברית (בעיקר לאנלוגיות).

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי או הרשמה למחבן הפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ