מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      טיפים להשלמת משפטים בעברית

      כל מבחן פסיכומטרי מכיל 6 שאלות השלמות משפטים בעברית (3 בכל פרק מילולי).

      השאלות האלה יכולות להראות בעייתיות במבט ראשון: הן מכילות משפטים ארוכים ותשובות מסובכות הדורשות מהקורא לעבור שוב ושוב מהמשפט המקורי לתשובה וחוזר חלילה. אך גם בתוך הבלאגן אפשר ליצור סדר, ולכן החלטנו ב-HIGH Q להכין לכם רשימת טיפים שימושיים לפתרון שאלות השלמת משפטים.

      קחו את הזמן

      שאלות השלמת משפטים דורשות ריכוז רב. ניסיון לרפרף על השאלה לרוב יוביל לחוסר הבנה של המשפט ולקריאה חוזרת שמבזבזת זמן רב. לכן קראו את המשפט המקורי ואת התשובות לאט פעם אחת, וקראו אותם היטב.

      מצד שני – חבל על הזמן!

      קריאת התשובות לוקחת זמן רב. לכן, כשתגיעו לתשובה הנכונה, סמנו אותה והמשיכו הלאה. בנוסף, אם בדקתם 3 תשובות ואף אחת אינה נכונה, סמנו את הרביעית בלי לבדוק אותה. הסטטיסטיקה מראה כי כך תחסכו חצי מזמן בדיקת התשובות בשאלות אלה! את הזמן שחסכתם תוכלו לנצל עבור שאלות אחרות. בשנים האחרונות ניכר כי שאלות רבות בחלק המילולי גוזלות אפילו יותר זמן מבעבר, ולכן חשוב מתמיד לחסוך זמן על בדיקת תשובות מיותרות.

      עקרון ההכרזה – צפו פגיעה

      קראו את המשפט ונסו לחשוב מה צריכה להיות השלמתו ההגיונית, עוד בטרם קריאת התשובות. נסו זאת ותגלו שלעתים קרובות יותר קל להבין את המשפט כשהוא חסר, מאשר לאחר ש"שותלים" לנו במוח שגיאות. אחר כך חפשו בתשובות את מה שחשבתם מראש.

      חשבו לוגי – שחור ולבן

      העולם האמיתי מלא גוונים של אפור. למשל לא כל דבר שהוא "לא מוכח" הוא "מופרך". למשל, אם אומר "לא הצלחתי להוכיח קשר בין שתיית אלכוהול וסחרחורות", אין פירוש הדבר שהצלחתי להפריך את הקשר, כלומר להוכיח שהוא אינו נכון! קורס פסיכומטרי מלמד אותנו ש"עולם השלמות המשפטים״ עובד לפי ניגודים, שחור ולבן. ולפיכך, כיוון ש"לא הוכח" הוא ההיפך מ"הוכח", וגם "הופרך" הוא ההיפך מ"הוכח", הרי שברוב המכריע של המקרים יהפכו "לא הוכח" ו"הופרך" לזהים לחלוטין. היתרון במחשבה הלוגית הבינארית הוא שהיא עוזרת לי לפשט את התרגול, ולראות איך ביטויים שנראים שונים הם בעצם זהים. וככל שהמוח שלכם צריך לעכל ולזכור פחות, כך הוא פנוי לפתור יותר שאלות.

      פשטו ביטויים

      כותבי הבחינה מטעם המרכז הארצי לבחינות והערכה מסבכים חלק מהביטויים, כדי להקשות על הבנת התרגיל. כך למשל, במקום "קטן" יכתבו "לא גדול". כך גם האריכו את הביטוי, וגם הכניסו בו שלילה. זוכרים את השאלות בסגנון "איני מסרב להמנע מהחלטה באשר להצבעה נגד ביטול החוק"? השלילות אמנם מסבכות את הבנת המשפט, אבל אתם כבר יודעים שבעולם השלמות המשפטים "לא גדול" פירושו "קטן", "לא צעיר" פירושו "זקן", ואם תבחרו שלא לבזבז זמן – אתם תרוויחו אותו.

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי ועל הרשמה לפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ