מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      טיפים לבחירת קורס פסיכומטרי

      מזל טוב! החלטתם לעשות מעשה, ולהירשם לקורס הכנה לפסיכומטרי. עכשיו נשאלת השאלה – איך בוחרים קורס פסיכומטרי? זו החלטה כבדת-משקל ויש לה השלכות לא מבוטלות. ציון הפסיכומטרי הוא כיום סף כניסה למרבית תוכניות הלימודים הגבוהים באוניברסיטאות ובמכללות, ולכן הכנה טובה למבחן הפסיכומטרי יכולה להשפיע על הכיוון המקצועי שלכם בהמשך החיים.

      בישראל פועלות היום חברות רבות, חדשות וותיקות, שמציעות קורסי הכנה למבחן הפסיכומטרי. המגוון הרחב והמידע  שמגיע ממקורות שונים עושים את הבחירה למסובכת ולעיתים מבלבלת. בסופו של דבר, בכל קורס תקבלו שיטות עבודה, תתרגלו שאלות מסוגים שונים, תלמדו מילים ותכירו את מבנה המבחן הפסיכומטרי. ובכל זאת, מהם הפרמטרים שבהם הקורסים השונים נבדלים אלה מאלה, וכיצד בוחרים קורס פסיכומטרי שמתאים לכם? כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה החשובה הזאת בצורה מושכלת, ריכזנו בשבילכם כמה טיפים ונקודות למחשבה:

      יחס אישי

      יחס אישי מהמרצה הוא גורם מפתח בהצלחה בפסיכומטרי. כיום כמעט כל בתי הספר שמציעים קורסי הכנה לפסיכומטרי מתהדרים ביחס אישי לסטודנטים, אולם לא תמיד יש כיסוי להבטחות הללו. לכן לפני שאתם נרשמים בדקו היטב מה בדיוק כוללת ההבטחה ליחס אישי. יחס אישי בקורס תלוי בשלושה גורמים:

      גודל הכיתה

      מספר התלמידים בכיתה משתנה מאוד מחברה לחברה, ונע בין שיעורים אחד-על-אחד לכיתות של 40 סטודנטים ואף יותר. ככל שהכיתה גדולה יותר, קטנה האפשרות לקבל תשומת לב אמיתית מהמרצה, שנאלץ לחלק את הקשב בין מספר רב של סטודנטים. סטודנטים רבים "הולכים לאיבוד" בכיתות גדולות, ולא מרגישים בנוח לפנות למרצה ולשאול שאלות. מצד שני, יש יתרונות ללימוד במסגרת כיתתית על פני שיעורים פרטיים. לימוד בצוותא עם אנשים אחרים מייצר מסגרת חברתית שמעוררת מוטיבציה ואף תחרותיות חיובית. לכן אנו סבורים כי דרך הלימוד היעילה והנעימה ביותר היא בכיתות קטנות.

      שילוב היחס האישי בתוכנית הקורס

      דרשו לדעת אם תוכנית הקורס כוללת מפגשי אחד-על-אחד עם המרצה, והאם מתאפשר קשר עם המרצה גם מחוץ לשעות הקורס (בטלפון, בוואטסאפ וכו'). היזהרו ממקומות שמבטיחים ש"הסטודנט יוכל לקבל יחס אישי ככל שיבקש" – הכוונה היא בדרך כלל שאפשר לגשת למרצה לשאול שאלה בהפסקה או בסוף השיעור, ולא יותר מזה.

      מערכת נתונים על יכולות הסטודנט

      כדי שמרצה יוכל באמת לתת מענה לצרכיו של הסטודנט, עליו להכיר את היכולות הפסיכומטריות שלו, את היתרונות והחסרונות היחסיים שלו ולעקוב בקביעות אחר התקדמותו ועבודתו לאורך הקורס. מידע שכזה מצריך כלי ניתוח דיגיטליים שאינם קיימים בכל מקום.

      למידה חדשנית וחווייתית

      בקורס הפסיכומטרי העמוס בחומר, הלמידה חייבת להיות יעילה. חשוב שתצאו מהשיעורים בהרגשה שהבנתם את החומר שנלמד, עוד בטרם תתרגלו אותו בבית. מידת ההבנה וההטמעה של החומר תלויה הרבה פעמים גם בנטיות אישיות, כגון נטיות מסוימות בזיכרון (זיכרון חזותי, זיכרון שמיעתי, זיכרון חווייתי וכו') או בהרגלי הלמידה. מכאן שיש עדיפות לצורת למידה המשלבת את סוגי הזיכרון השונים, ויכולה להתאים לנטיות המגוונות של סטודנטים שונים. בשנים האחרונות חלק מהקורסים מוסיפים על השיעורים הפרונטאליים גם כלים ויזואליים כגון מצגות וסרטונים. כלים אלה תורמים להנאה ולשמירה על ריכוז ועניין בשיעור, ומגרים את הזיכרון החזותי והחווייתי. הגיוון וההנאה מעלים את הסיכוי שהחומר ייקלט וייזכר היטב לאחר השיעור.

      אתר הסטודנט

      מערכת למידה אונליין מאפשרת יתרונות עצומים בהכנה לפסיכומטרי, שלא קיימים בלמידה המבוססת על ספרים בלבד. למידה באתר הסטודנט מאפשרת פידבק מיידי, כמו גם תרגול חווייתי דרך משחקים ואפליקציות שונות. כיום רוב קורסי ההכנה מפעילים אתר אינטרנט כזה או אחר, אולם יש הבדלים מהותיים ביניהם, מבחינת התוכן, הרמה והאפשרויות שהם מציעים. יש אתרים המציעים לסטודנט מלבד תרגול כלים טכנולוגיים מתקדמים לניתוח הישגיו ומעקב צמוד ואישי של המרצה אחר העבודה וההתקדמות שלו. כאשר אתם שוקלים להירשם לקורס, בקשו שיראו לכם את אתר הסטודנט, בררו לגבי סוגי התרגול שיש בו ובעיקר – מה הוא מציע.

      סימולציות

      פתירת מבחן פסיכומטרי היא מיומנות בפני עצמה, ויש לבנות אותה במהלך קורס פסיכומטרי לצד לימוד החומר ופתרון תרגילים. עמידה בזמנים, התמודדות עם לחצים, מעבר בין סוגי שאלות שונים, ישיבה ממושכת – כל אלה הן יכולות שתצטרכו לפתח והן יהוו חלק גדול מהציון הפסיכומטרי הסופי שלכם. קורס פסיכומטרי כולל סימולציות בחינה שנועדו בדיוק בשביל לפתח את היכולות האלה. כאשר אתם מתעניינים בסימולציות במהלך קורס פסיכומטרי, שאלו כמה שאלות:

      1. כמה סימולציות כולל הקורס (שימו לב שהמספר שאומרים לכם לא כולל את המבחנים שמפרסם המרכז הארצי לבחינות והערכה)?
      2. האם הסימולציות נערכות לכל אורך הקורס (וכך מאפשרות בניית יכולות לאורך זמן בהדרגה) או רק לקראת המבחן עצמו?
      3. האם הסימולציות נערכות בכיתה בתנאי מבחן, או הן (או חלקן) ניתנות כשיעורי בית?
      4. האם אפשר לחשב את ציוני הסימולציות?
      5. האם המרצה בקורס מעודכן בסימולציות הסטודנטים?
      6. האם החיבורים בסימולציות נבדקים? מי בודק אותם?

      אז אם אתם מוכנים להשקיע ולהתאמץ, אל תחסכו על בירור מעמיק לפני ההרשמה לקורס, ומרגע שכבר בחרתם ונרשמתם – התחילו לעבוד. בהצלחה!

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים  הרשמה לפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ