מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      טיפים להסקה מתרשים בפסיכומטרי

      בכל פרק כמותי במבחן פסיכומטרי תידרשו להתמודד עם תרשים (גרף או טבלה) ובעקבותיו ארבע-חמש שאלות (4 תשובות, נתונים מסיחי-דעת וכו'). תרשים הוא הצגה של נתונים בצורה ויזואלית, למשל בצורת טבלה, גרף או תרשים עוגה.

      הצגה ויזואלית של נתונים פועלת לא רק על הבנת הנקרא כמו בתחומים האחרים, אלא מבוססת על מושגים שנתפסים בעין: גודל, צורה, צבע, מיקום ויחס. סוג התפיסה הוא אחר, ובין היתר מבוסס אינטואיציה. ההתאמה בין הטקסט לביטויו הגרפי היא יכולת פסיכומטרית שניתן לפתח בצורה משמעותית באמצעות תרגול.

      לקרוא את ההוראות – לפני כל תרשים יש הסבר על תוכנו. את הטקסט צריך לקרוא לאט ובהדרגה, ויש להקפיד למקם כל נתון בהסבר הטקסטואלי בביטוי הגרפי שלו. חשוב לוודא שהבנו מה משמעות הצירים, היחידות וסדרי הגודל בתרשים, ולסמן לעצמנו נתונים חשובים תוך כדי קריאה. ברוב המקרים הטקסט יכלול דוגמה שנוכל להשתמש בה כדי להמחיש לעצמנו את הנתונים. חשוב מאוד לא לדלג על הדוגמה.

      לבדוק רק את מה שמבקשים – לא צריך לבצע ניתוח נתונים סטטיסטי ברמת וול-סטריט! בשאלות כגון "באיזו עיר מספר הברווזים גדול פי שניים ממספר הצפרדעים?" יש רק ארבע אפשרויות, כלומר ארבע ערים אפשריות, גם אם בתרשים מופיעות 15 ערים. חשוב להתרגל לתת לשאלות ולתשובות לכוון את העבודה.

      לסמן נקודות מפתח – שאלות רבות בגרפים פסיכומטריים עוסקות באותו חלק בתרשים. לפעמים נחזור אל נתונים שכבר בדקנו בלי לשים לב, וחבל לעשות עבודה כפולה. חשוב לסמן נתונים בולטים, מיוחדים, קיצוניים או הפוכים להמשך העבודה על הגרף.

      לשלוט באחוזים, ממוצעים ובעיות תחום – שלושת הנושאים הללו נלמדים בקורס בנפרד, ושלושתם באים לידי ביטוי באופן בולט בשאלות הסקה מתרשים. פעמים רבות ישנם תרשימים שלמים שבהם כל הנתונים מוצגים באחוזים, למשל.

      לא לפחד כלל – ישנם תרשימים שנראים מסובכים או מפחידים במבט ראשון. אל תיתנו לציור להרתיע אתכם – זוהי מלכודת פסיכומטרית מוכרת. הנתונים נשארים נתונים, בכל דרך בה הם מוצגים. פעמים רבות דווקא בתרשים שנראה מורכב, השאלות עצמן לא מסובכות כלל.

      לתרגל, לתרגל, לתרגל – חשוב לזכור שגרפים חייבים לתרגל והמון! תרגול של תרשימים שונים בספרים ובאתר על בסיס יומי לאורך קורס פסיכומטרי שלם יתרום רבות לשיפור בתחום זה.

      לקרוא את ההוראות כבר הזכרנו?

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי או הרשמה לפסיכומטרי

      בהצלחה!

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ