מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      &nsbp;

      גיליון הציונים וחישוב ממוצע

      את גיליון הציונים וביצוע חישוב הממוצע של הבגרות פוגשים בדרך כלל כשמבקשים להירשם למכללות ולאוניברסיטאות, לתחומי לימוד מגוונים. כידוע, תעודת בגרות היא תעודה שמנפיק משרד החינוך, והיא מעידה על עמידה בדרישות. כיום תעודת בגרות היא חלק מתנאי הקבלה למוסדות לימוד גבוהים, ודרישות הציונים משתנות ממוסד למוסד וגם על פי תחומי הלימוד, ולכן הממוצע יכול להשפיע על הקבלה ללימודים.

       

      כל המידע על גיליון הציונים וממוצע הבגרויות – סיכום:

       

      תעודת בגרות היא מדד להערכה ולהתאמה ללימודים גבוהים, ואילו תעודת גמר בתום 12 שנות לימוד ניתנת בסיום התיכון. כיום ברוב מסגרות הלימוד הצגת שתי התעודות הללו הן תנאי קבלה בסיסי.
      תעודת בגרות כוללת את הדרישות האלה: צבירה של 21 יחידות לימוד מתוך מקצועות החובה, מקצועות בחירה מחייבת, מקצוע אחד ברמה מוגברת (בהיקף של 5 יח"ל לפחות, נוסף על בחינה באנגלית).
      על מנת להתקבל ללימודים, במרבית המוסדות והחוגים המועמדים נדרשים להשיג "ציון התאמה", המחושב ע"י שקלול הציון הפסיכומטרי וציוני בחינות הבגרות. מובן שככל שממוצע ציוני הבגרות וציון המבחן הפסיכומטרי יהיו גבוהים יותר, יגדל הסיכוי של המועמד להתקבל לחוגים מבוקשים.

      מקצועות החובה הדרושים והיקפי יחידות הלימוד בתעודת הבגרות:

      • מתמטיקה – 3 יחידות לימוד לפחות.
      • אנגלית – 3 יחידות לימוד לפחות*.
      • לשון (הבעה עברית) – 2 יחידות לימוד לפחות.
      • תנ"ך- 2 יחידות לימוד לפחות.
      • ספרות – 2 יחידות לימוד לפחות.
      • אזרחות – 2 יחידות לימוד לפחות.
      • היסטוריה – 2 יחידות לימוד לפחות.

      * חשוב לציין שדרישות הסף של האוניברסיטאות הן 4 יח"ל לפחות באנגלית.

       

      מקצועות מוגברים

      נוסף על מקצועות החובה, יהיה על התלמיד להיבחן באחד ממקצועות הבחירה המוגברים ברמה של 4 או 5 יחידות לימוד. יחידות אלו יעניקו לתלמיד נקודות בונוס, ישפיעו על ממוצע ציון הבגרות שלו במידה ניכרת ויסללו לו את הדרך לאקדמיה.
      כמו כן לעיתים ניתן להרחיב מקצועות חובה ל-5 יחידות, מה שמשפיע מאוד על הממוצע ורבים מהמועמדים המבקשים ללמוד רפואה בוחרים במסלול הזה.

       

      מהו גיליון הציונים?

      לאחר סיום הבחינות ובדיקתן יקבלו התלמידים מבית הספר גיליון ציונים שבו מפורטים ציוני בחינות הבגרות. בגיליון זה יפורט אם התלמיד זכאי לקבל תעודת בגרות או שאינו זכאי (כמפורט לעיל). אם התלמיד אינו זכאי לקבל תעודת בגרות, יפורטו בגיליון הציונים יתר המקצועות שבהם הוא נדרש להיבחן על מנת לקבל את התעודה המיוחלת.
      כמו כן בגיליון יש ציונים של שאלוני משנה וציונים משוקללים וסופיים הקובעים את הממוצע. נציין כי רק הציונים הסופיים קובעים את חישוב הממוצע של תעודת הבגרות.

       

      כיצד מחשבים את הציון הממוצע של הבגרות?

      הציון הממוצע יהיה הציון המשוקלל של כלל הציונים הסופיים שקיבל התלמיד בבחינות השונות, כלומר סכום המכפלות של כל ציון כולל הבונוס, במספר יחידות הלימוד של כל מקצוע. את הסכום הזה מחלקים בסכום יחידות הלימוד של כלל המקצועות שנלמדו.
      בחישוב הממוצע יש להוסיף גם את הבונוסים שקיבל התלמיד. הבונוסים ניתנים לציון 60 ומעלה, למקצועות שמשרד החינוך הגדיר שהם זכאים לבונוס, ול-5-4 יח"ל.

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ