מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      טיפים לשאלות הסתברות

      שאלות הסתברות תמיד תתמקדנה בסיכוי שמשהו יקרה, מתוך מגוון האפשרויות הקיימות. הנוסחה הבסיסית: רצוי חלקי מצוי שוה לסיכוי (סיכוי = הסתברות).

      מעבר לנוסחה הספציפית הזו, איזה כלי עזר נוספים יוכלו לעזור לנו לפתור שאלות הסתברות? הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לנו להצליח בשאלות הסתברות:

      זהו נכון את השאלה

      בדרך כלל תיתקלו בניסוח ״מה הסיכוי?״ או ״מה ההסתברות?״. יש לשים לב להבחנה בין שאלות הסתברות, שעוסקות בסיכויים, לשאלות קומבינטוריקה, שהן שאלות דומות אך לא עוסקות בסיכויים אלא באפשרויות (ונוטות להיות מנוסחות כ״כמה אפשרויות/דרכים?״) 

      עבדו מסודר

      אם אתם נדרשים לשלב בין שתי הסתברויות, חשבו כל אחת בתורה ורק אחר כך כפלו בין השתיים.

      כללי על פני ספציפי

      הסתברותית, תמיד קשה יותר להשיג משהו ספציפי מאשר משהו כללי. ככל שהדרישה יותר ספציפית, הסיכוי נמוך יותר. בהחלט יתכן שהבנה זו יכולה לעזור לנו לפסול הבנתם זאת, תוכלו לפסול תשובות. התשובות תשלמנה את המידע החסר לכם ויאפשרו לבדל את התשובה הנכונה מהאחרות.

      במשחקי קובייה הסטטיסטיקה קבועה

      הסיכוי לחלץ כל תוצאה ספציפית מהטלת שתי קוביות היא 1/36. אפילו לא חייבים לעבוד עם הנוסחה – שווה לספור (אפילו עם האצבעות או בראש, או קווים על הדף) את האפשרויות הרלוונטיות מאשר לחשב הסתברותית את הסיכוי.

      פריט בהסתברות מורכבת

      אם לא מצוין אחרת, פריט שחושב בהסתברות מורכבת ונעשה בו שימוש חד פעמי, לא יחשב בהסתברות הבאה (הוציאו את החתול מהשק – האם החזירו אותו או לא?).

      שאלות שליפה

      בשאלות המערבות בחירת מוצר ספציפי מתוך שלל מוצרים, אין חשיבות למספר השליפה הנדרש שלו – הסיכוי לשלוף חתול פרסי אחד מתוך שק של חתולים סיאמיים יהיה תמיד אחד מתוך גודל הקבוצה, לא משנה אם ישלף ראשון, שני או אחרון.

      התבוננו בתשובות

      אם תנסו לנתח את התשובות, חלקן יפסלו ויפלו בשל חוסר הרלוונטיות שלהן. חבל לא לפסול אותן מיד.

      שאלות הסתברות נוטות להיות קלות, נעימות ולא מסובכות. בכל מקרה יש לזכור, כמו תמיד: עבודה מסודרת ושליטה בחומר יאפשרו לקבל את מלוא הנקודות בנושא הזה.

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי , הרשמה לפסיכומטרי או על מבחן הפסיכומטרי.

      בהצלחה!

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ