מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      טיפים לשאלות מעגלים בפסיכומטרי

      חלק גדול משאלות הגיאומטריה המופיעות לאורך מבחנים פסיכומטריים עוסקות במעגלים. המעגל הוא כלי נהדר לבדיקת ידע פסיכומטרי בגיאומטריה בהרבה מישורים – חישובי זוויות, נוסחאות למיניהן, יחסי גדלים ועוד. עקב היותו צורה משוכללת, על המעגל עצמו אין הרבה מה לשאול – שטח, היקף גזרות וקשתות הם הנושאים היחידים בתוך המעגל "הנקי". לכן, על מנת "לסבך" את הנושא, המרכז הארצי לבחינות והערכה מקפיד לשלב ברוב שאלות המעגלים צורות נוספות החוסמות את המעגל או נחסמות על-ידו, קווים המשיקים למעגל או עוברים בתוכו, ואפילו מעגלים בתוך מעגלים. מיותר לציין, כמובן, שאם ברצוננו להשיג ציון פסיכומטרי מקסימאלי עלינו לשלוט בנושא 'מעגלים' ביד רמה, ובוודאי להקפיד על תרגול פסיכומטרי נכון של שאלות אלו בבית, לאורך כל ימי קורס פסיכומטרי כולם.

      בכל מועד פסיכומטרי חדש אנחנו זוכים לבחון מחדש את כלי העבודה הגיאומטריים שאנחנו מספקים לתלמידים במהלך קורס פסיכומטרי. כלים אלו המשמשים את התלמידים בפיתוח יכולות תרגול פסיכומטרי עצמיות מעודכנות בכל פעם שהמרכז הארצי לבחינות והערכה מפרסם מבחן פסיכומטרי חדש, ויעילותם מוכחת ונבדקת פעם אחרת פעם כבר שנים רבות. מתוך כלים אלו, אנחנו מביאים לכם כאן רשימה קצרה של טיפים פסיכומטריים, שמהווים את לב-ליבם של הדברים:

      טיפ פסיכומטרי ראשון להתמודדות במהלך מבחן פסיכומטרי עם שאלות מעגלים, ולהתמודדות עם כל שאלת גיאומטריה פסיכומטרית בכלל, הוא קודם כל – "להסתער על הסרטוט ולהעמיס נתונים". יש לסמן בסרטוט כל פיסת מידע שרשומה לנו בנתונים, תוך כדי קריאת השאלה. פעולה זו עוזרת לנולראותאת הדרך לתשובה, בשונה מלחשוב על הדרך.

      טיפ פסיכומטרי שני שני שמלווה אתם בשיעורי גיאומטריה של קורס פסיכומטרי הוא "רדיוסים לכל דורש" – העבירו רדיוסים במעגל לכל נקודה שנראית חשובה! אם זה מפגש המשיק עם ההיקף, מפגש קודקוד משולש חסום עם היקף המעגל וכדומה. פעם אחר פעם, בכל מבחן פסיכומטרי מחדש, מתברר לנו שבשאלות מעגלים כל נקודה על היקף המעגל אליה אנו מחברים רדיוס מלמדת אותנו משהו על הסרטוט; ויותר מכך, מתברר לנו שהמרכז הארצי לבחינות והערכה מספק לנו שרטוטים חסרים בהם אפשר וכדאי להשלים רדיוסים ש-'הושמטו' בכוונה. אם אנחנו יודעים למתוח רדיוס לכל נקודת-השקה במעגל יש לנו כוח אדיר על פני שאלות, ועל פני מבחן פסיכומטרי כולו! ברגע שיצרנו זווית ישרה ניתן גם לסגור משולש ישר זווית ומכאן הדרך לפיתגורס, זוויות במשולש, ושימוש בפרופורציות של משולשים מיוחדים קצרה. פעמים רבות העברת הרדיוסים פשוט "תקפיץ" לנו את הפתרון לעיניים, ותאפשר לנו לענות על השאלה בשניות ספורות.
      זוהי בדיוק המהות של תרגול פסיכומטרי נכון. זכרו תמיד להתחיל שאלות מעגלים פסיכומטריות עם הוספת רדיוסים לכל נקודות ההשקעה והחיתוך – וראו בעצמכם כיצד התרגילים נפתחים ונפתרים מעצמם.

      טיפ פסיכומטרי שלישי להתמודדות עם שאלות מעגלים הוא לשלוט היטב בחוקי ונוסחאות המעגל. מדובר במספר מועט יחסית של כללים הנלמדים אצלנו לאורך קורסים פסיכומטריים שאותם צריך להכיר בעל-פה, וברמה מושלמת. אל לנו לבזבז זמן במהלך הבחינה בשביל להיזכר בהם! שליטה בנוסחאות שטח/היקף מעגל, יכולת חישוב גזרות וקשתות על פי גודל הזווית המרכזית, והיכרות עם כללים יעניקו לכם שליטה בשאלות פסיכומטריות. אתם תלמדו מהר מאוד כשתתחילו בלימוד קורס פסיכומטרי – הדרך אל הפתרון טמונה בהכרת החומר ויישום הכלל המתאים לכל סיטואציה בבחינה.

      טיפ פסיכומטרי רביעי למעגלים הוא להכיר את הגדלים הנפוצים. בזמן מבחן פסיכומטרי לא ישאלו אותנו על זוית מרכזית בת 59.8 מעלות, אלא על 30, 60, 108 וכדומה. נזכור שזווית מרכזית של 60 מהווה 6\1 מהמעגל ונחסוך זמן חישוב מיותר בבחינה. גם גדלים וזוויות קבועים אלו נלמדים במהלך קורס פסיכומטרי מצוין, ואין מצב שאתם מגיעים לעשות מבחן פסיכומטרי 'על אמת' בלי לתרגל אותם למוות בבית.

      טיפ אחרון וחביב: : חשוב מאד לא להילחץ מ-(פאי). פאי הוא סימן המייצג את היחס בין היקף מעגל לקוטר שלו, והוא שווה בערך 3.14159 . היחס הזה היה ידוע ביוון העתיקה ויש הטוענים שניתן למצוא אותו גם בתנ"ך. אולם לצרכי קורס פסיכומטרי, כל מה שיש לדעת הוא שפאי מייצג מספר קצת יותר גדול מ-3, ושתמיד הוא יהיה מעורב בחישובים של היקף או שטח מעגל, או חלקים מהם. ניתן להשתמש בעקרון זה כדי להגיע לפתרון מהיר של שאלות פסיכומטריות, ועל כך תלמדו כבר בשיעורי קורס פסיכומטרי. חשוב לזכור: כשאנחנו נדרשים לחשב פיתרון ארוך ומייגע של נוסחת גיאומטריה ארוכה, עדיף לחפש היכן ה-(פאי) אמור להופיע ולוודא אילו תשובות עולות בקנה אחד, מאשר לנסות להתמודד עם הנוסחאות. כל שאלה פסיכומטרית אפשר לפתור בדקה, הרי, וברובן אין סיבה של ממש לחשב דברים עד הסוף (אלא אם ממש מתחשק לכם לעבוד קשה ולא לקבל ציון פסיכומטרי מפנק….).

      הטיפ השני בשאלות מעגלים הוא "רדיוסים לכל דורש" – העבירו רדיוסים במעגל לכל נקודה שנראית חשובה! אם זה מפגש המשיק עם ההיקף, מפגש קודקוד משולש חסום עם היקף המעגל וכדומה. כל נקודה על היקף המעגל אליה אנו מחברים רדיוס מלמדת אותנו משהו על הסרטוט. לדוגמא: העברת רדיוס לנקודת המפגש של משיק למעגל יוצרת זווית של 90 מעלות – וניתן לסמוך על זה בלי להשתמש במד-זווית! זהו כוח אדיר בבחינה הפסיכומטרית! ברגע שיצרנו זווית ישרה ניתן גם לסגור משולש ישר זווית ומכאן הדרך לפיתגורס, זוויות במשולש, ושימוש בפרופורציות של משולשים מיוחדים קצרה. פעמים רבות העברת הרדיוסים פשוט "תקפיץ" לנו את הפתרון לעיניים.

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי או הרשמה לפסיכומטרי

      בהצלחה!!

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ