מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      המרכז הארצי לבחינות והערכה

      המרכז הארצי לבחינות ולהערכה (מאל״ו) הוא הגוף העומד מאחורי הבחינה הפסיכומטרית. הוא האחראי לכתיבת שאלות הבחינה וכמובן למתן הציונים.
      המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הוקם בשנת 1981 על פי החלטת ועד ראשי האוניברסיטאות בישראל. עד להקמתו הנהיגה כל אוניברסיטה שיטת קבלה אחרת, וריבוי הבחינות דרש מהמוסדות מימון וכוח אדם גדול, והקשה מאוד על המועמדים. לאחר דיונים בנושא התאגדו מיטב מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ והחליטו על הקמת מרכז ארצי לבחינות ולהערכה אשר יפעיל מערך בחינות אחיד שיסייע בתהליך המיון וינבא את סיכויי ההצלחה האקדמיים של כל מועמד (הידעתם כי המרכז הארצי הוא עמותה ללא כוונות רווח?).

      צוות העובדים בעמותה מורכב בעיקר מאנשי מקצוע בכירים בתחום הפסיכומטריקה (המדע העוסק בבחינת כישורים מנטליים וקוגניטיביים של אדם ביחס ליכולותיהם של אנשים אחרים). את פעילותם מלווה מועצה מדעית שבה חברים אנשי מקצוע מישראל ומחו"ל. המועצה מפקחת על פעילות במרכז ודואגת לשמירת רמתו הגבוהה.

      מטרותיו של המרכז הן בעיקרן בנייה והפעלה של מערך בחינות אחיד שמסייע בתהליך המיון של המועמדים למוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ. פרט לבחינת הפסיכומטרית, המרכז הארצי אחראי גם על מבחן אמי"ר ואמיר״ם באנגלית, מבחן מתא"ם למיון ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה, מבחן מו"ר לקבלה לביה"ס לרפואה ועוד. מעניין לגלות כי המרכז הארצי בוחן בכל שנה כ-80,000 (!) מועמדים.

      המרכז הארצי רואה חשיבות רבה במחקר בתחומי הפסיכומטריקה, המדידה וההערכה. מחקרים רבים נערכים במרכז דרך קבע. חלקם בוחנים את תקפותה של הבחינה הפסיכומטרית ואת יכולתה לנבא הצלחה אקדמית, וחלקם את השפעתם של קורסי הכנה ושל תנאי ההיבחנות על תוצאות הבחינה. מחקרים מקיפים מוכיחים כי השילוב בין תוצאות מבחני הבגרות וציון המבחן הפסיכומטרי הוא המדד המדויק ביותר לניבוי סיכויי הצלחה בלימודים אקדמיים, ולכן מאפשר מיון איכותי של המועמדים לאוניברסיטאות.

      אז מה בתכלס? מדובר בחבר'ה רציניים מאוד העושים עבודה איכותית ומדויקת, ומכאן אפשר להבין שאין קיצורי דרך – אם אנחנו רוצים להצליח עלינו להתכונן ליום המבחן בצורה הטובה ביותר.

      בהצלחה!

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי או הרשמה למחבן הפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ