מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      כמה באמת צריך ללמוד לפסיכומטרי?

      כשאתם מחליטים לעשות מבחן פסיכומטרי עליכם להבין את המשמעויות הנלוות – בכדי להצליח, צריך להשקיע. פסיכומטרי בוחן בין היתר את יכולות הלמידה שלכם. אם יש לכם יכולות למידה טובות, תוכלו להשתפר במבחן זה יותר ממי שהיכולות האלה לוקות אצלו בחסר. לימודי פסיכומטרי מוצלחים הם לא רק לימוד ושינון אלא גם למידה מטעויות. מי שיודע להסיק מסקנות מטעויות שעשה בדרך, יוכל לתקנן ולהשתפר. אז כמה באמת צריך ללמוד? וכמה צריך ללמוד מטעויות?ֿ

      הצבת מטרה

      כדי להצליח בפסיכומטרי צריך להשקיע את מלוא המרץ, ולקבוע לעצמכם כי בתקופה זו, הפסיכומטרי הוא הדבר החשוב ביותר בחיים – זו הגישה הטובה ביותר למי שמעוניין להיבחן פעם אחת בלבד ולא למצוא את עצמו נבחן שוב ושוב. אפשר בהחלט למצות את היכולת הפסיכומטרית בקורס אחד ובמועד אחד בלבד – אם אתם נותנים לעצמכם את הזמן והמוטיבציה הראויים.

      החיים נמשכים

      למרות החשיבות של המבחן והמטרה שהצבתם לעצמכם, חשוב לציין שהחיים יכולים להמשיך תוך כדי לימודי פסיכומטרי. למעלה מכך, הגזמה ויציאה מפרופורציות לא יעזרו לכם ללמוד טוב יותר. אל תתנו לעצמכם "לטבוע" בלימודים. אפשרו לעצמכם להמשיך לעשות את הדברים שחשובים לכם – עבודה, חדר כושר או כל פעילות ספורטיבית אחרת, השקעה במשפחה ובחברים, טיולים וים.

      האם לעבוד בזמן הפסיכומטרי? זו שאלה נפוצה, ואין לה תשובה אחת. באופן עקרוני אין מניעה מעבודה במהלך הקורס, במיוחד אם זו עבודה סטודנטיאלית שאינה דורשת מכם משאבים מנטליים עצומים, אלא דווקא מאפשרת לכם לצאת ולהתאוורר משעות ארוכות של לימודים. אם אתם עובדים במקום שמחייב אתכם לעבוד 3-5 משמרות ארוכות בשבוע, סביר להניח שבמהלך הקורס לא יהיה לכם די זמן להתרכז בלימודים, לא תצליחו לממש את היכולות הפסיכומטריות שלכם, וההשקעה שלכם בקורס עשויה לרדת לטמיון. לעומת זאת, אם מקום העבודה שלכם גמיש, מודע לעובדה שאתם ניגשים לפסיכומטרי, מאפשר לכם לעבוד משמרת או שתיים בשבוע, ומוכן לתת לכם אפשרות לעבוד כמה שפחות בתקופה שקרובה לבחינה, אתם יכולים לשקול להמשיך לעבוד לכל אורך הקורס.

      בניית לו״ז שבועי

      גם סטודנטים שעובדים וגם סטודנטים שלא עובדים צריכים לבנות לעצמם לו״ז למידה שבועי – שבו יקבעו בצורה ברורה, ריאלית ומדויקת כמה ומתי אתם לומדים, וחשוב לא פחות מכך – כמה ומתי אתם לא לומדים. דווקא נבחנים שלא עובדים מוצאים את עצמם ״מורחים״ את הזמן ומבזבזים שעות לימוד יקרות על פייסבוק, הפסקות קפה ושיטוטים באינטרנט. בניית לו״ז מסודרת תכלול בתוכה הפסקות הולמות, שעות מוגדרות לחברים, לספורט, לאוכל ולמנוחה, ותעזור לכם להתרכז בלימודים בשעות הספציפיות שאותן הגדרתם. אם אתם מתקשים, תמיד ניתן לגשת למרצה שלכם ולבקש עזרה בבניית לוח זמנים אישי. אל תשאירו את הדילמות לעצמכם.

      התקדמות הדרגתית

      ייתכן כי בתחילת הקורס תתקשו להשקיע בלימודים שעות רבות ברצף. זה הגיוני בהתחשב בעולם העמוס ומלא הפיתויים שבו אנחנו חיים. אל תחמירו עם עצמכם ואל תשפטו את עצמכם אם אתם מתקשים להתרכז, אלא תנו לעצמכם זמן לבנות את הריכוז שלכם בהדרגה. יכולת ריכוז ארוכת טווח היא מיומנות פסיכומטרית ממדרגה ראשונה, ושיפורה במהלך הקורס הוא מטרה בפני עצמה. לכן אם בלו״ז השבועי הראשון שלכם תתחילו בלא יותר מחצי שעה של לימודים ואחריה הפסקה, זה בסדר גמור! ככל שתתמידו ותיכנסו לכושר, הריכוז שלכם ישתפר, ותוכלו ללמוד גם ברצפים של שעה ושעתיים.

      השקעה בעצמכם

      אסור שלימודי הפסיכומטרי יבואו על חשבון שעות שינה! לשעות שינה יש ערך לגוף ולנפש, ויש להם גם ערך לימודי חשוב – את החומר שלמדנו במהלך היום אנחנו מפנימים בשנת הלילה. לכן, שבע שעות שינה בלילה זה חובה! גם הקפדה על אורח חיים בריא, אוכל מזין ופעילות ספורטיבית תעזור לכם לעבור את שלושת החודשים של הקורס בצורה מאוזנת ותאפשר לכם להתמקד בלימודים ללא הפרעות. גם בילויים, עבודה וחיים חברתיים הם חלק מההשקעה שלכם בעצמכם – הרשו לעצמכם להמשיך ולחיות במהלך הקורס.

      למידה מטעויות

      לימוד פסיכומטרי דורש תעצומות נפש שלא קל להשיג. כדי ללמוד מטעויות אתם צריכים להעריך את העובדה שטעיתם עכשיו, להבין למה ולשמוח על כך שהטעות קרתה עכשיו ולא במבחן האמיתי. אל תרוצו על החומר, אלא דווקא עצרו והתעכבו על טעויות שעשיתם. הרי מי שלא יודע שהוא טועה, ימשיך בפעם הבאה כאילו לא קרה כלום – אבל אתם רוצים לעצור את המעגל הזה ולמנוע טעויות חוזרות. למידה שכזו תתחיל מהשגיאה הראשונה בהכנת שיעורי הבית , דרך טעויות בסימולציות בחינה, עד ממש ימים ספורים לפני הבחינה עצמה.

      כלומר, במהלך קורס פסיכומטרי צריך ללמוד הרבה. חלק מהלימוד יאתגר את המוח וחלק את הלב והרגש. חובה עלינו להשקיע את מירב מרצנו אך בדרך אסור לאבד את השפיות (בריאות גוף ונפש) . אנחנו הרי מעוניינים להגשים לעצמנו חלום, אז למה שלא ניתן לו מעט תשומת לב? בהצלחה!

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על מבחן פסיכומטרי או הרשמה לפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ