מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      שיטות להצליח בפסיכומטרי

      כמו בכל מבחן – כולם רוצים להצליח בפסיכומטרי. אך בשונה ממבחנים אחרים, ההצלחה בו לא מושגת בעזרת למידת החומר בלבד – הבנתו ושינונו. אמנם הבנת החומר חשובה ותורמת, ושינון של מילים באנגלית או חוקי גאומטריה, למשל, בהחלט מסייע במבחן, אך באופן מוגבל ביותר. זאת משום שכידוע, האתגר המרכזי במבחן אינו רמת השאלות, אלא מסגרת הזמן המלחיצה של פחות מדקה לשאלה! לכן, התכונה החשובה ביותר עבור הנבחן היא יעילות, כלומר היכולת לפתור שאלה בזמן הקצר ביותר. אך כיצד משפרים יעילות? האם אפשר בכלל או שזו תכונה מולדת?

      יעילות אפשר בהחלט לשפר, בדרכים רבות ומגוונות. אחת מהן היא כמובן שינון, המאפשר שליפה של מידע רלוונטי בזמן המבחן ושימוש בו לפתירת שאלה. אימון ותרגול גם אפקטיביים כמובן, בהופכם את סוגי השאלות ומבנה הפרקים למוכרים וצפויים יותר. אך עיקר היעילות מושג בעזרת שימוש בשיטות אלטרנטיביות לאלו הנלמדות בבית הספר. מספר חברות המתמחות בקורס פסיכומטרי פיתחו עם השנים כמה וכמה שיטות להצליח בפסיכומטרי. את השיטות ניתן לחלק לשלושה סוגים עיקריים – שיטות לשינון החומר, שיטות לפתירת שאלות, ושיטות להתנהלות במבחן.

      שינון חומר באופן מסורתי (על ידי קריאה והסתרה לסירוגין למשל) משמעמם למדי, וגם אינו אפקטיבי במיוחד. במקומו, ניתן כיום להעזר בשלל אפליקציות חדשניות ומתקדמות, המבוססות על שנים רבות של מחקר קוגניטיבי, ולכן מאפשרות שינון שיטתי ויעיל בהרבה. בנוסף, רובן מותאמות לטלפון ולכן ניתן להשתמש בהן בכל רגע פנוי ביממה, למשל בנסיעה של כמה דקות באוטובוס, המתנה בתור ועוד. לא פחות חשוב – השימוש בהן לא משעמם כלל, ואפילו מהנה וממכר!

      שיטות פסיכומטריות לפתירת שאלות מכוונות בעיקר לקיצור הזמן, וגם לשמירה על סדר וארגון, ומניעת טעויות הנובעות מחוסר תשומת לב. הרעיון העומד בבסיסן הוא חסכוניות, כלומר לבצע את מינימום הפעולות הנדרש כדי להגיע לפתרון: לקרוא כמה שפחות (בעיקר בטקסטים ארוכים, המהווים כרבע מהמבחן), לכתוב כמה שפחות, לבצע את החישובים הפשוטים ביותר, ולפעמים אפילו להגיע לתשובה באופן עקיף, על ידי פסילת התשובות השגויות. חשוב לדעת כי בכל קורס פסיכומטרי נלמדות שיטות שונות,

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ