מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      טיפים להבנה והסקה

      שאלות "הגיון בריא" במבחן הפסיכומטרי מהוות את החלק הגדול ביותר בחטיבת ההבנה והסקה שבאמצע הפרק המילולי. מדובר למעשה בשאלות כלליות ממגוון סוגים, שלא ניתנות לפיתרון טכני באמצעות טריקים או קיצורי דרך אלא מצריכות חשיבה (כן, צריך גם לחשוב בפסיכומטרי לפעמים…). הדרך הטובה ביותר להשתפר היא פשוט לתרגל הרבה שאלות כאלה, להעמיק את ההיכרות איתן ולחדד את סוגי החשיבה שהן דורשות מאיתנו.

      ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים להתמודדות עם שאלות אלו:

      להתחיל מהשאלה

      רבות משאלות ההיגיון הבריא דורשות קריאת קטע באורך מספר שורות ועד פסקה שלמה. כמו בשאלות הבנת הנקרא, גם כאן אין טעם לקרוא את הקטע לפני שהבנתם מה שאלו, מפני שרוב הסיכויים שלא תזכרו את כל מה שקראתם. לכן, בכל שאלה שאורכה יותר משלוש שורות, גשו קודם כל לסוף, הבינו מה בדיוק שאלו – ואז חזרו לקרוא אחרי שתדעו מה בדיוק אתם מחפשים.

      להשתמש בעיפרון

      במהלך קריאת השאלה כדאי לסמן בעיפרון כל פרט מידע שנראה חיוני לפתרונה. כדאי לשים לב במיוחד לקשרים הלוגיים – אותן מילות קישור שעוזרות לנו להבין כיצד חלקי המשפט מתחברים זה לזה. הסימון בעיפרון גם עוזר להישאר מרוכזים ולהבין את הטקסט טוב יותר תוך כדי הקריאה, וגם מקל אחר כך על מציאת התשובה.

      לא לעבוד על אוטומט

      יש אין-ספור סוגים אפשריים של שאלות הגיון בריא. אמנם רוב השאלות חוזרות על עצמן, וסביר להניח שרוב השאלות שתתקלו בהן בפסיכומטרי דומות לשאלות שכבר תרגלתם בקורס, אך עם זאת, חשוב לפתור כל שאלה לגופה ולהבין בכל פעם מה בדיוק שאלו. לעיתים מדובר בפרט קטן בניסוח השאלה שיכול להכריע בין תשובה נכונה לבין טעות, כגון "מה ניתן להניח על עמדתו של הפרופסור?" לעומת "מה ההנחה שעומדת בבסיס עמדתו של הפרופסור?".

      בלי לחץ – אין כאן שום דבר חדש

      היכולות והכישורים שנבדקים בשאלות ההגיון הבריא נדרשים גם בחלקים אחרים של הפסיכומטרי. כך לדוגמה, בשאלות רבות יש להבין מה משתמע מפסקה קצרה, ממש כמו בהבנת הנקרא; בשאלות מסוימות נבדקת היכולת לנסח טקסט במילים אחרות, כמו ב- Restatements; באחרות יש לתמצת משפט שכתוב בצורה מסובכת, כמו בהשלמת משפטים; וישנן גם שאלות המתבססות על זיהוי דמיון בין שני דברים, בדומה לשאלות אנלוגיות.

      השעון מתקתק

      שאלות ההבנה וההסקה בנויות ברמת קושי עולה. לכן יש לשים לב לשעון ולנסות לפתור את השאלות הראשונות בקצב מהיר – פחות מדקה לשאלה. שימו לב לא להתעכב על שאלה ספציפית יותר מדי זמן. אם לא הבנתם את השאלה, או שאתם מתלבטים בין שתי תשובות – סמנו אחת מהן והמשיכו הלאה. חבל "להיתקע" בחלק זה, ובהחלט עדיף לדלג על שאלה 16 או 17 בפרק כדי לפתור את קטע הקריאה בלי לחץ. אם יישאר לכם זמן בסוף הפרק, תוכלו לחזור לשאלות שדילגתם עליהן.

       

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי או הרשמה לפסיכומטרי

       

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ