מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      מבחן פסיכומטרי בנוסח משולב

      הבחינה הפסיכומטרית בנוסח המשולב/אנגלית מיועדת לכל הנבחנים ששפת אמם אנגלית או ששפת אמם אינה עברית, אך גם אינה אחת מארבע השפות הנוספות שבהן אפשר להיבחן בבחינה הפסיכומטרית (ערבית, רוסית, צרפתית וספרדית).

      בנוסח זה הבחינה כולה מוגשת פעמיים: באנגלית ובעברית. כל דף מוצג בשתי השפות, ומילים נבחרות בתחתית כל עמוד מתורגמות לשפות נוספות: רוסית, גרמנית, איטלקית, הונגרית, אמהרית, פורטוגלית, הולנדית וספרדית.

      בנוסח זה ניתן לכתוב את מטלת הכתיבה בעברית או באנגלית, והנבחנים מקבלים 5 דקות נוספות לכתיבת החיבור (35 דקות במקום 30 דקות בנוסח הרגיל). יש לבחור אחת מן השפות ולא לבצע מעברים ביניהן בעת כתיבת המטלה. חשוב לציין שאין על הנבחן להתחייב מראש לכתיבת חיבור בשפה מסויימת, עד המבחן הפסיכומטרי עצמו.

      פרקי אנגלית יופיעו כרגיל, בדומה למתכונתו של מבחן פסיכומטרי רגיל.

      כדי לעשות מבחן פסיכומטרי בנוסח משולב, יש להירשם אליו מראש, ולבקש נוסח פסיכומטרי זה. בחינה פסיכומטרית בנוסח משולב אינה נערכת בכל מועד פסיכומטרי, ולכן בעת ההרשמה לבחינה יש לוודא כי ניתן להיבחן במועד פסיכומטרי זה בנוסח המשולב. בדרך-כלל הבחינה המשולבת נערכת במועדי האביב והקיץ, אך מומלץ לבדוק את התאריכים הספציפיים באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה.

      כמו כן, על הנבחנים שיגשו לבחינה פסיכומטרית משולבת (או כל בחינה פסיכומטרית בנוסח שאינו עברית) להיבחן בבחינת יע"ל הבודקת כישורי עברית בסיסיים. בחינת יע״ל נערכת מייד לאחר הבחינה הפסיכומטרית, והיא מורכבת משני חלקים: בחלק הראשון שאלות השלמת משפטים וניסוח מחדש בעברית ובחלק השני מטלת חיבור קצרה. מידע נוסף לגבי בחינת יע"ל ובחינות להתנסות ניתן למצוא באתר המרכז הארצי לבחינות והערכה. הציון בבחינת יע"ל אינו נכלל בציון הבחינה הפסיכומטרית, והוא מועבר למוסדות הלימוד בנפרד.

      דגשים חשובים:

      נוסח זה מיועד בעיקר לנבחנים ששולטים בשפה האנגלית ברמה גבוהה יותר מאשר בעברית. לא מדובר בהכרח בדוברי אנגלית מובהקים, אלא גם במי שאנגלית אינה שפת אמם, אך יכולות הקריאה שלהם באנגלית טובות יותר מיכולותיהם בעברית. נוסף על כך, כאמור, הבחינה בנוסח המשולב נותנת מענה לדוברי שפות אחרות אשר להם שליטה טובה יחסית בעברית או באנגלית. כך לדוגמה, נבחן ששפת אמו אמהרית שקורא בעברית, או נבחן ששפת אמו איטלקית ושולט היטב באנגלית, יוכלו לפתור בחינה פסיכומטרית משולבת ולהיעזר בתרגומים המופיעים בתחתית העמוד.

      כדאי מאוד להחליט מראש באיזו שפה עונים על כל פרק במהלך הבחינה – לתרגל את מטלת הכתיבה בשפה הרצויה, ולהחליט איך נוח יותר לגשת לשאלות כמותית ומילולית. ייתכן, לדוגמה, שלנבחן מסוים יהיה קל יותר לענות על שאלות כמותיות באנגלית, אך עדיין יבחר לכתוב את מטלת הכתיבה בעברית, או להיפך. (הזמן הטוב ביותר לבדיקות אלו הוא במהלך קורס פסיכומטרי

      לנבחני פסיכומטרי בנוסח זה אין צורך ללמוד אוצר מילים בעברית, שכן כל המילים יתורגמו גם לשפה האנגלית.

      מעבר לכך, אין שום הבדל בסוג השאלות של מבחן פסיכומטרי משולב, ולכן יש להתכונן לבחינה בדיוק כמו כל נבחן אחר.

      אם אתם מתלבטים אם לגשת לבחינה פסיכומטרית בנוסח הרגיל או בנוסח המשולב, היכנסו לאתר המרכז הארצי לבחינות והערכה ופתרו בחינה פסיכומטרית משולבת לדוגמה. כך תוכלו להתנסות בבחינה ולהחליט האם היא מתאימה לכם או לא.

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי או הרשמה למחבן הפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ