מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      &nsbp;

      מועד חורף ומועד קיץ – מתי כדאי לגשת לבגרות?

      ללמוד לבגרות כשקר וגשום בחוץ, או לוותר על "בטן-גב" בחודשי הקיץ וללמוד לבחינות? זוהי דילמה המוכרת היטב לתלמידים המעוניינים לגשת לבחינות הבגרות. כאן תוכלו למצוא את כל המידע על מועדי חורף וקיץ לבגרויות, ותוכלו לגשת לבחינות במועד שנוח לכם וכמובן לשים לב אילו בגרויות ניתן לעשות בכל מועד.

      תעודת בגרות היא תנאי חיוני לקבלה לאוניברסיטאות ללימודי תואר ראשון, ורוב מוסדות הלימוד דורשים תעודת בגרות כתנאי בסיסי לקבלה למוסד הלימוד. על מנת לקבל זכאות לתעודת הבגרות המועמדים נדרשים לקבל ציון "עובר" ברמת 3 יח"ל לפחות, אך כדי להתקבל לפקולטות היוקרתיות באוניברסיטאות ברוב המקרים נדרשת רמת סף של 4 ו-5 יח"ל (בייחוד במקצועות אנגלית ומתמטיקה).

      את הבחינה לבגרות במתמטיקה ובמקצועות אחרים ניתן לבצע בשני מועדים – מועד חורף ומועד קיץ. ההבדלים ביניהם יכולים להיות עניין של נוחות, ואופציות נוספות המקלות על התלמידים. למשל במועד קיץ ניתן לגשת לבחינה בשני מועדים, כלומר מועד א׳ ומועד ב׳, בניגוד למועד חורף שבו מועד אחד בלבד.

       

       

      מתי מתחילים מועדי הבחינות בחורף ובקיץ?

      מועדי הבחינה בחורף מתחילים בחודשים ינואר-פברואר, ומועדי קיץ מתחילים בחודשים מאי, יוני ויולי. כפי שכתבנו, יש שני מועדים בקיץ – על פי רוב מועד א' יהיה בחודש מאי ומועד ב' בחודש יולי. כאן מרווח הזמן גדול יותר לטובת התלמידים.

       

      היתרונות והחסרונות של מועד חורף

      במועד חורף אפשר להיבחן רק במקצועות החובה מתמטיקה ואנגלית ב-5-4 יח"ל.
      תלמידים הניגשים לבחינות במועד זה יוכלו לגשת למבחן הפסיכומטרי בחודש אפריל, וכך להרוויח שנה אקדמית, מכיוון שמרבית מוסדות הלימוד הגבוהים מקבלים את הציונים של מועדי חורף סמוך למועד הרישום לשנה האקדמית החדשה (בחודש אוקטובר).

       

      למה כדאי להיבחן במועד חורף?

      למועד חורף כמה יתרונות: תלמידים מבלים פחות בחוץ לעומת עונת הקיץ, ולכן זהו זמן נהדר לנצל את הימים הקרים והגשומים ללימודים בבית. כמו כן שנת הלימודים האקדמית נפתחת בחודש אוקטובר, אף שהרישום מתחיל כבר בחודש ינואר, אך תלמידים המעוניינים להגיש מועמדות יכולים להשלים את הבגרויות או את הציונים החסרים עד חודש מאי. אם תחליטו לגשת לבחינות במועד חורף תוכלו להקדים את הרישום, להשלים את הבגרות ולהתחיל ללמוד כבר בשנת הלימודים החדשה בחודש אוקטובר.

       

      היתרונות והחסרונות של מועד קיץ

      במועד קיץ ניתן להיבחן גם במועדי א' וגם במועדי ב' במתמטיקה ובאנגלית בלבד, ולכן אפשר להיבחן פעמיים במקצועות אלה. הציון הגבוה ישפיע על ממוצע הבגרות. לעומת זאת, במועדי חורף יש רק מועד אחד לבחינות.
      במועד קיץ ניתן להיבחן גם במקצועות המוגברים, כמו פיזיקה, תנ"ך, ספרות וגיאוגרפיה, המתקיימים רק במועד קיץ. שיפור הציון במקצועות הללו יכול לשפר את ממוצע הבגרות במידה ניכרת בכ-30-20 נקודות. ההשפעה של הציון תהיה משמעותית ותפתח לנבחנים דלת למוסדות רבים ולמקצועות נחשקים.

      התחרות בתחום הלימודים הגבוהים גרמה לכך שמסלולי הלימוד פתוחים לרישום עד תחילת שנת הלימודים (אוקטובר), ולכן ניתן להירשם למסלולים רבים על בסיס הציונים של מועדי קיץ. אם כך, ציוני הבגרות של מועד קיץ במרבית המקרים תקפים לשנת הלימוד שאחריו במרבית המוסדות, אולם כדאי לברר זאת מראש.

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ