מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      מה חשוב לדעת לפני קורס פסיכומטרי?

      מה טיפים חיוניים שיעזרו לכם לשהצליח בקורס פסיכומטרי, וגם לשמור על שפיות ורוגע בתקופה הלחוצה, ואפילו להנות.
      מי שלמד בקורס פסיכומטרי, יודע שמדובר בתקופה אינטנסיבית למדי. הצלחה במבחן דורשת השקעה רבה ולמידה מסביב לשעון, בנוסף לעבודה, שירות בצבא או לימודים בבית ספר, ונסיון נואש לשמור קצת זמן לחברים ומשפחה. האם ניתן ללמוד ולהשקיע כדי להצליח במבחן, אך גם להפוך את חוויית הפסיכומטרי לנסבלת, ואפילו מהנה? אפשר גם אפשר. לשם כך, כדאי להעזר בעצותיהם הטובות של מורי הפסיכומטרי של חברת High Q, המבוססות על נסיונם הרב מעשרות שנים של הוראת פסיכומטרי:לחץ במילמודים - היי קיו

      לקבוע יעדים ברורים: לתלמידים שכבר החליטו מה ברצונם ללמוד ובאיזה מוסד, יש כבר ציון מסויים שעליהם להשיג במבחן. לאחרים ממולץ לקבוע לעצמם ציון יעד, שיהיה כמובן שאפתני אך גם בר השגה. מעבר לכך, חשוב להציב יעדי ביניים עבור כל שבוע בקורס כמו: הגדלת מספר שעות הלימוד בכל יום, הרחבת אוצר המילים בכמות מסויימת, שיפור במספר נקודות במבחני הדמה (בחלק מהקורסים הם נערכים מדי שבוע) וכדומה.

      לעבוד לפי סדר עדיפויות: כמות הזמן והאנרגיה שניתן להקדיש ללמידה לעולם לא תהיה אינסופית. לכן מומלץ לתעדף את המשימות השונות, וכך לוודא שהחשובות מביניהן תמיד יעשו. כך לדוגמה, תלמיד השולט בגיאומטריה ייתן עדיפות גבוהה יותר לנושאים אחרים, כמו אנגלית. בנוסף, מומלץ לתעדף נושאים המופיעים בשאלות רבות יותר במבחן, ולכן שווים יותר נקודות: לדוגמה, שאלות מסוג הבנת הנקרא שוות יחד כ-70 נקודות, בעוד שאלות של חישוב ממוצע שוות כ-10 נקודות בלבד. לסיום, מומלץ להתחיל את היום בתרגול נושאים בהם אנו מתקשים, כאשר אנו עדיין רעננים ובשיא הריכוז שלנו.

      לשמור על סדר יום קבוע: דווקא תלמידים ללא מחויבויות אחרות כמו עבודה, שירות צבאי או לימודים בתיכון, שכל זמנם מוקדש ללימוד פסיכומטרי בלבד – נוטים להיות הכי פחות יעילים וממוקדים. הידיעה שלפניהם יום שלם המוקדש רק ללמידה עלולה להוביל לדחיית הלימוד, וניצול כל הזדמנות להפוגה באמתלות שונות. הפתרון למניעת "מריחת" הזמן הזו הוא בניית לו"ז שבועי מסודר, המכיל את המשימות השונות של כל יום. הלו"ז מארגן ו"ממשטר" אותנו, מאפשר מעקב אחר הביצוע, ובעיקר הופך את זמן הלימוד ליותר ממוקד וממצה.

      להקפיד על שינה ותזונה: כן, גם זה חשוב! תלמידים שלומדים אל תוך השעות הקטנות של הלילה ללא ספק מעוררים הערכה על השקעתם, אך ייתכן והם פוגעים בתהליך הלמידה יותר משהם תורמים לו. ראשית, כשאנחנו עייפים אנחנו קולטים הרבה פחות, ורחוקים מתפקוד אופטימלי. למעשה, חלק מלקויות הלמידה השונות נגרמות פשוט מעייפות מצטברת, ופוחתות משמעותית עם מעבר לשינה מסודרת! שנית, בזמן השינה המח מבצע עיבוד נוסף למידע שצברנו, ומעביר אותו לאיזורי הזכרון לטווח ארוך. לכן, חשוב להקפיד על שינה רציפה של 7 עד 9 שעות, ובזמנים קבועים יחסית. ארוחות מסודרות ומאוזנות (שילוב נכון של חלבונים, פחממות וירקות) מסייעות גם הן רבות ליכולות הקליטה והריכוז שלנו. בין לבין, ה"נשנוש" המומלץ הוא פירות יבשים, המספקים אנרגיה לזמן רב יותר ממתוקים למינהם. בנוסף, קורס הפסיכומטרי אינו זמן טוב לארוחות שחיתות או דיאטות כסאח למיניהן.

      וגם… לא לשכוח לנקות את הראש מדי פעם: לצד המנוחה הפיסית, המנוחה הנפשית והמנטלית חשובה לא פחות לתהליך למידה בריא ותקין. כדאי לפנות שעה אחת ביום ל"ניקוי ראש" עם פעילות פנאי מועדפת: פעילות גופנית, מפגש עם חברים, קריאה בספר או צפייה בסדרה אהובה… כך נמלא את המצברים באנרגיה חדשה ללמידה של יום המחרת, ולא נישחק.
      עצות אלו יסייעו לכם למצות את הפוטנציאל וללמוד באופן ממוקד ואפקטיבי יותר – ובעקבות זאת גם להצליח יותר במבחן (ואפילו קצת להנות…). לפרטים נוספים, לחצו כאן

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ