מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      טיפים לאלגברה בפסיכומטרי

      בעיות מילוליות הוא שם כולל לשאלות כמותיות שמהוות נתח גדול מכלל החישוב של ציון הפסיכומטרי. שאלות כגון אחוזים, יחסים, קצב, קומבינטוריקה (יש דבר כזה) – יבדקו ידע בשלל הנושאים הרלוונטיים לפרק הכמותי בכל מבחן פסיכומטרי. את הידע המקצועי בכל נושא תרכשו בצורה מסודרת, טיפין טיפין, אצל המרצה התותח שלכם בקורס.

      הנה מספר טיפים פסיכומטריים פשוטים וחשובים לשאלות אלו:

      קראו לאט כדי לקרוא פעם אחת!

      העיקרון החשוב ביותר במהלך כל מבחן פסיכומטרי: אל תחשבו על השעון שמתקתק! כך לא תתמקדו בהבנת השאלה ותאלצו לחזור ולקרוא אותה שוב ושוב, וכך תבזבזו זמן ותילחצו. גם אם בסופו של דבר הבנתם את השאלה, סביר כי החיפזון והלחץ הובילו אתכם לפספס פרטים בנתוני השאלה. כידוע, המבחן נבדק בסורק ממוחשב, ולכן הדרך שעברתם עד הפתרון לא תעניין אף אחד. רק התשובה הסופית קובעת, ולכן חבל ליפול על פרט כזה. קראו את השאלה לאט, כמו ספר טוב, כמו העיתון של שבת בבוקר. את הטיפים לחסכון בזמן תלמדו לאורך קורס פסיכומטרי שלם (רמז: זה קשור לדרך הפתרון ולא לקצב הקריאה).

      זהו את סוג השאלה 

      מטרתו של קורס פסיכומטרי היא הקניית כלים טכניים לנבחן, אשר יתנו לו יתרון במהלך הבחינה. לאורך הקורס תלמדו כיצד לזהות את סוג השאלה, את התבניות והדגשים המיוחדים לה, ואת הטכניקות הספציפיות לפתרונה. המטרה היא שכאשר תגיעו ליום האמת – הבחינה האמיתית –  תוכלו ליישם את אותן טכניקות שתרגלתם פעמים רבות כל כך. במהלך קריאת כל שאלה, ראשית זהו את סוגה, ולאחר מכן תוכלו לבחור ביתר קלות כלי פסיכומטרי רצוי לפתרון, מתוך ארגז הכלים הענק שרכשתם בקורס.

      אז על מה שאלו אותי? 

      שגיאות רבות בבחינה אפשר להגדיר כ"טעויות טמטום" או "טעויות ריכוז". כך למשל: "בטעות חישבתי את מספר הבנות ולא את מספר הבנים בשאלה", "סימנתי את התשובה האפשרית, ובשאלה ביקשו את התשובה הלא אפשרית" ועוד ועוד. אלה שגיאות קלאסיות הנובעות מעבודה פסיכומטרית לא נכונה. כשתתחקרו את הסימולציות שלכם לאורך הקורס, במטרה להפיק מהן לקחים להמשך, תתפתו להקל ראש בטעויות מסוג זה, במחשבה שאין הרבה מה לעשות נגד טעויות של חוסר תשומת-לב.

      אבל יש מה לעשות! חשוב לפתח הרגלים נכונים כבר מההתחלה. תמיד נבדוק פעמיים מה שאלו – בפעם הראשונה לפני תחילת הפתרון, ובפעם השניה לאחר הפתרון, נעצור ונוודא שאכן ענינו על מה שהתבקשנו. פיתוח ההרגל האוטומטי הזה יציל אותנו מאותן 2-3 טעויות מיותרות. בינינו – לא חבל?

      ב"ה תצליח

      "אל תהיה צודק, היה חכם" היא קלישאה. אבל: בפסיכומטרי אתם צריכים רק להיות צודקים! ב"ה – ראשי תיבות של בדיקת תשובות והצבת מספרים – היא שיטה פסיכומטרי גאונית שתלמדו בשיעור מיוחד בקורס, והיא תחזור ותופיע לכל אורכו. שיטה היא טכניקה שמשתמשת בתשובות כמעט בכל סוגי השאלות הכמותיות, וביניהן הבעיות המילוליות, והיא הכרחית לכל סטודנט שמעוניין לפתור 20 שאלות ב-20 דקות.

      אל תתאהב בשאלה 

      במבחנים פסיכומטריים, בניגוד למבחנים הרגילים בבית הספר, חשוב יותר להסתכל על התמונה הכוללת מאשר על השאלה הבודדת. אם ענינו נכונה על שאלה מסוימת, אבל על חשבון זמן פתרון של שתיים-שלוש שאלות קלות יותר, בסופו של דבר פגענו בציון שלנו. לכן חברים, אם לאחר קריאה איטית ורגועה של השאלה לא עלה במוחכם תכנון לפתרון פסיכומטרי, לפעמים כדאי להפסיד את הקרב בשביל לנצח במלחמה – ולדלג על השאלה. או בקיצור – "יש תכנון? יאללה! אין תכנון? הלאה!"

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי או הרשמה לפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ