מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      יום הבחינה הפסיכומטרית

      אני לחוץ שלא אמצא את הכיתה שלי ביום הבחינה. אפשר להגיע מראש לאוניברסיטה ולהיכנס לבניין?

      כן. האוניברסיטאות הן מוסדות ציבוריים והכניסה אליהן היא חופשית (בכפוף כמובן לבדיקה בטחונית בכניסה). גם הכניסה לבניינים ולכיתות הלימוד היא חופשית. אם אתם לחוצים שלא תצליחו למצוא את הכיתה שלכם בזמן בבוקר הבחינה, אולי כדאי לכם להתארגן בתקופה שלפני הבחינה ולהגיע לאוניברסיטה, למצוא בנחת את הבניין, את הקפטריה הכי שווה, את הכיתה שבה תיבחנו ואת השירותים הקרובים ביותר אליה. חשוב לשים לב להגיע ביום שבו האוניברסיטאות פתוחות (כלומר לא בסופי שבוע, בחגים או בחופשות). מובן כי אין זה הכרחי שתגיעו לאוניברסיטה במיוחד רק לצורך זה, אך זה בכל זאת מומלץ אם אתם לחוצים במיוחד. מומלץ גם להביא אתכם חומרי לימוד או סימולציה, ואם תראו כי הכיתה שאתם הולכים להיבחן בה פנויה ולא מתקיים בה שיעור, תוכלו לשבת בה ולפתור לעצמכם פרק או שניים. תיווכחו לדעת עד כמה הניסיון הקטן הזה יוכל לעזור לכם להפיג את הלחץ.

      מה לעשות אם משהו מפריע לי בזמן הבחינה?

      המרכז הארצי אינו תמיד אחראי לתנאים שבמקום הבחינה. במקרה שמשהו מפריע לכם עליכם להצביע ולהסביר את העניין בלחש לאחד המשגיחים. לפעמים הם יכולים לפתור את הבעיה במקום, ולפעמים עליהם להתייעץ עם האחראים מטעם מאל"ו. בכל מקרה חשוב שתמשיכו לפתור את הבחינה ולא תעצרו, אלא אם כן הורו לכם המשגיחים לעשות זאת.

      מה לעשות במקרה של מחלה ביום הבחינה?

      כזכור, ניתן לדחות את ההיבחנות אפילו אם לא הגעתם לבחינה, החל מעשרה ימים לאחר הבחינה, ולגשת למועד הבא. חבל לגשת אם להרגשתכם לא תצליחו למצות את יכולותיכם ביום המיועד. אם התחלתם לחוש ברע במהלך הבחינה, אתם רשאים לפנות לאחד המשגיחים ולבקש ממנו אישור להפסיק את הבחינה.

      מותר לצאת לשירותים בזמן הבחינה?

      כן. מותר לצאת לשירותים על חשבון זמן פרקי הבחינה, ורק באישור המשגיחים ובליוויים. עליכם להצביע ולבקש ליווי אישי של אחד המשגיחים. שימו לב שבכיתות קטנות שיש בהן מעט משגיחים, לעתים תכופות תצטרכו לחכות עד שיחזור משגיח שיצא עם נבחן אחר, ולכן במידת האפשר נסו לתזמן את יציאתכם לרגע שבו מעט נבחנים יצאו (למשל, רבים נוטים לצאת לשירותים בסוף פרקי אנגלית).

      מה לעשות אם אני שמאלי ואין כיסא סטודנט לשמאליים בכיתה שלי?

      בכל חדר בחינה שבו יש כיסאות אוניברסיטאיים יש כסאות המיועדים לנבחנים הכותבים ביד שמאל. על המשגיחים לדאוג לתנאי כתיבה המתאימים לשמאליים, ולכן עם כניסתכם לחדר הבחינה חשוב לבקש מהמשגיחים כיסא שמאלי. אם לא יהיה כזה בכיתתכם, על המשגיחים להביא כיסא הולם מכיתה אחרת.

      אפשר להביא שולחן מחדר אחר?

      מרבית חדרי הבחינה מצוידים ב"'כיסא סטודנט'" מהסוג המקובל במוסדות להשכלה גבוהה. כדי להבטיח הוגנות, מאל"ו משבץ את כל הנבחנים בחדרי הבחינה באופן אקראי. אסור לאפשר לחלק מהנבחנים להעביר כיסא ושולחן מחדר אחד לחדר אחר, מכיוון שהדבר יפגע בשוויון בין הנבחנים, שלא לכולם יש גישה לשולחנות.

      בכל מקרה, אם אתם נבחנים על כיסא סטודנט – זה לא נורא. רוב רובם של הסטודנטים עוברים את כל התואר ואת כל המבחנים כשהם ישובים על כסאות אלה. מומלץ להניח את חוברת הבחינה על המסעד שלכם (בצד ימין אם אתם כותבים ביד ימינכם), ועל המסעד שלידכם את גיליון התשובות. שימו לב שהישיבה אינה צפופה, ויהיו מספיק מקומות פנויים לצדכם שיהיה בהם די מקום לשאר חפציכם.

      יש זמן נפרד למילוי גליון התשובות?

      לא! חשוב מאוד לסיים את מילוי התשובות לכל פרק בגיליון התשובות במסגרת הזמן המוקצב לפרק. מי שלא הספיק למלא את כל תשובותיו לא יקבל זמן נוסף לעשות זאת. נוסף על כך, אסור לחזור לפרק קודם או לעבור לפרק אחר, אפילו אם נשאר לכם זמן עד לסיום הפרק. פתחו הרגלים נכונים של סימון תשובות במהלך הפרק. תרגלו סימון תשובה בדף התשובות אחרי כל דף שסיימתם, ואולי אפילו אחרי כל שאלה שפתרתם. סימון התשובות הוא חלק בלתי נפרד מהבחינה וחשוב מאוד לשלוט בו כבר בסימולציות.

      סימנתי לא נכון! אפשר לשנות אחרי הבחינה?

      אם גיליתם במהלך הבחינה שחלה הסטה, כלומר שסימנתם את התשובות לשאלות שלא במקום הנכון,
      עליכם להצביע, ולהסביר את העניין בלחש לאחר המשגיחים בבחינה. לפעמים המשגיחים יכולים לפתור את הבעיה במקום ולפעמים עליהם להתייעץ עם האחראים מטעם מאל"ו. מרגע גילוי הטעות עליכם להמשיך לפתור את הבחינה ולמלא את התשובות הבאות במקום הנכון בגיליון, ולא לעצור אלא אם כן הורו לך המשגיחים לעשות זאת. במקרה כזה חשוב לא להיבהל, אלא לפעול ברוגע ולנסות לצמצם את הנזק שנגרם.

      מותר להשתמש בסטופר בבחינה? ֿ

      מותר להשתמש בשעון עצר (״סטופר״) אם אינו משמיע צליל, כי לטובת כולם אסור להשתמש בשעונים מצפצפים ומרעישים בבחינה.
      לפעמים יכול להיווצר חוסר התאמה בין הזמן הנמדד אצל הנבחנים והזמן הנמדד אצל המשגיחים. המשגיחים מודדים את הזמן ברצף וללא הפסקות מתחילת הפרק הראשון ועד סיום הבחינה, ואילו נבחנים מפעילים את השעון מחדש בתחילת כל פרק. לפיכך עשוי להצטבר פער בין הזמן שמדדו לבין הזמן שמדדו המשגיחים.

      מה חובה להביא לבחינה?

      חובה להביא לבחינה חייבים להביא את התעודה המזהה שעמה נרשמתם לבחינה (בדרך כלל תעודת זהות, ובמקרה שאין כזו, דרכון ישראלי בתוקף), כמה עפרונות, מחק ומחדד. עדיף להביא חבילת עפרונות מחודדים כדי שלא תבזבזו זמן על חידוד במהלך הבחינה. כדאי להביא גם את הזימון לבחינה, שם כתובים מקום ושעת הבחינה. הביאו בחשבון שהבחינה לוקחת זמן רב וכדאי להביא מים ומעט אוכל שמתאים לבחינה, ללא אריזות מרשרשות שעושות רעש. נוסף על כן, כדאי לקחת אתכם בגדים מתאימים, ולהביא בחשבון שבכיתת הבחינה עלול להיות קר או חם משציפיתם. מותר גם להביא אטמי אוזניים פשוטים מספוג.

      מה אסור להכניס לחדר הבחינה?

      אסור להכניס לחדר הבחינה מכשירים אלקטרוניים מכל סוג שהוא, כגון טלפון, מחשב, נגן מוזיקה, מצלמה, שעון חכם, מילונית, מחשבון וכדומה. אסור להכניס דפים לשימוש כטיוטה, ספרים, מילונים, עטי הדגשה ("מרקרים") ושעון המשמיע צפצוף. אסור להכניס מחשבונים. אסור גם להכניס אטמי אוזניים המחוברים בחוט או קשת (למעט אטמי ספוג פשוטים). אסור להכניס לבחינה גם גליון קשה שמיועד להניח עליו את דפי הכתיבה (למקרה שאין בכיתה שולחנות אלא כיסאות סטודנט).

      מה לעשות אם אין לי תעודת זהות?

      בעלי אזרחות ישראלית שאין בידם תעודת זהות יוכלו להזדהות באמצעות דרכון ישראלי תקף, או רישיון נהיגה ישראלי תקף, או תעודת חוגר/קצין.
      נבחנים שאינם אזרחי ישראל צריכים להירשם לבחינה עם מספר דרכון זר תקף, ולהביא אותו הדרכון עמם להזדהות ביום הבחינה.

      אפשר לערער על הציון?

      נבחנים שיש להם הערה, תלונה או השגה בנוגע להתנהלות הבחינה, יכולים לשלוח פנייה בכתב בתוך שבוע מיום הבחינה (דרך האתר, בפקס או בדואר, ולא בטלפון) אל המדור לפניות הציבור במאל"ו. כל פניה תזכה למענה אישי תוך 25 ימי עבודה. שימו לב שהערה בטופס המשוב שממלאים מיד לאחר הבחינה אינה תחליף לפניה.
      עם זאת, חשוב לנו לציין כי מעטות מאוד מן הבקשות לערעורים על הציון אכן מתקבלות, ולא כדאי להסתמך על שערעורכם יתקבל, אפילו אם לדעתכם עילת הערעור שלכם מוצדקת. במקרים מסוימים מציע המרכז הארצי למערערים להיבחן שוב בחינם בבחינה הבאה, אבל גם הצעה זו נדירה.

      שמעתי שהמרכז הארצי מזמן לפעמים נבחנים לבחינה חוזרת. זה נכון?

      כן. במסגרת המחקר הסטטיסטי שעורך המרכז הארצי, הוא עוקב גם אחרי אחוזי השיפור של נבחנים שניגשו לבחינה יותר מפעם אחת. לעתים ישנם פערים גדולים במיוחד בין הציונים שהשיג נבחן שניגש לבחינה מספר פעמים, ופערים אלה עשויים להעלות את חשדו. שיפור של מעל 150 נקודות מעלה חשד להעתקה או לחוסר אמינות בזמן המבחן, מפני שהוא גבוה מהרבה מאחוז השיפור הממוצע בין היבחנויות. בחלק ממקרים אלה, המרכז הארצי עשוי לזמן את התלמיד לבחינה חוזרת.
      הבחינה החוזרת מתקיימת במחוז ירושלים של המרכז הארצי, והיא מתקיימת כחודש אחרי המועד. לעתים נערכת הבחינה בחוברת כמו הבחינה הרגילה, ולעתים בגרסה הממוחשבת שדומה לבחינה בתנאים מותאמים. בדרך כלל אין בבחינה החוזרת מטלת חיבור. לבחינה החוזרת אין צורך להתכונן במיוחד, ולבוחנים ברור כי לא התכוננתם אליה באינטנסיביות כמו לבחינה המקורית, והם מצפים להעריך את הישגיכם בצורה הולמת.
      חשוב לציין שאם קיבלתם זימון לבחינה חוזרת, ולא רימיתם במבחן בשום דרך, לא צריך לדאוג! זה ככל הנראה מעיד על העבודה הקשה שעשיתם, שהובילה אתכם לעלייה כה משמעותית בציון. הבחינה החוזרת נועדה לוודא שלא הייתה העתקה או חוסר אמינות במבחן, ולכן לא ניתן בה ציון. אם תצליחו בבחינה החוזרת בדומה להצלחתכם במועד האחרון, תוכיחו את כישוריכם והציון שהשגתם במועד האחרון יתפרסם. עם זאת, אם יתקבל שוב פער גדול בין הציונים, המרכז הארצי יחשיב זאת כהעתקה, וציונכם יוקפא ולא תוכלו להשתמש בו.

      היכנסו כאן לעוד פרטים על הפסיכומטרי או על הרשמה לפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ