מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      מתי לגשת לפסיכומטרי?

      הבחינה הפסיכומטרית נערכת בחמישה מועדים שונים לאורך השנה, בחודשים פברואר, אפריל, יולי, ספטמבר ודצמבר. כל נבחן יכול לבחור את המועד הנח עבורו לפי שיקוליו, ובהתאם לעיסוקיו השונים כגון בית-ספר, שירות צבאי או עבודה. הבחינות במועדים השונים זהות במבנה וברמה (עם שאלות שונות כמובן), וכך גם הסיכוי להצליח בכל אחת מהן. עם זאת, קיימים מספר הבדלים בתנאי המבחן השונים, ובמידת התאמתם לצרכי הנבחן השונים. באופן טבעי, יש להתחשב בדרישת ההרשמה של המוסד האקדמי עבור התאריך האחרון בו ניתן להיבחן. עבור רוב מסלולי הלימוד מדובר במועד אפריל, אך עבור חלקם גם מועדי יולי וספטמבר תקפים.

      מבחן מותאם

      לנבחנים בעלי לקויות למידה מאובחנות או מגבלות פיזיות שונות כמו נכות או מחלה כרונית, קיימת בחינה בתנאים מותאמים. לכל נבחן בעל זכאות לבחינה כזו ניתנות התאמות שונות על פי צרכיו, בכפוף להגשת מסמכים המגבים אותם. בחינות מותאמות נערכות במועדים אפריל, יולי ודצמבר בלבד, כך שיש לקחת זאת בחשבון. בנוסף, במועדים פברואר ויולי בלבד נערכות בחינות בשפות שונות: אנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית. ביתר המועדים שפת הבחינה היא עברית או ערבית בלבד. מיקום הבחינה מהווה אף הוא קריטריון עבור נבחנים מסויימים. בכל המועדים נערכת הבחינה בארבעה מוקדים: גוש דן, ירושלים, באר שבע וחיפה (או עפולה). עבור אלו שגרים בקצות הארץ, הבחינה נערכת גם במכללת תל-חי שבאצבע הגליל במועד יולי, ובאילת במועדים אפריל וספטמבר.

      תלמידי תיכון

      לבחירה לגשת לבחינה הפסיכומטרית בתקופת לימודי התיכון יתרונות וחסרונות. בכל מקרה, זהו תנאי הכרחי לקבלה למסלולי עתודה שונים בשירות הצבאי. בנוסף, חלק מהחומר בבחינה חופף לזה הנלמד בתיכון, ולכן נשאר "טרי" יותר בראש, כמו גם היכולת לקלוט חומר חדש, והרגלי הלמידה השונים. עם זאת, תקופת התיכון עמוסה כבר במבחני הבגרות, הנוטלים זמן והשקעה רבים על חשבון ההכנה (בין אם במסגרת קורס פסיכומטרי או בתרגול פסיכומטרי עצמאי). לכן, מעבר לשיקולים הרגילים של כל נבחן, לתלמידי תיכון קיימים שיקולים נוספים.
      מי ששואף למסלול עתודה חייב להבחן לא יאוחר ממועד אפריל במהלך לימודיו בכיתה י"ב, אך מומלץ לו להבחן מוקדם יותר למקרה שהציון לא יספיק ויהיה עליו להיבחן בשנית. בגלל שלא ניתן להיבחן בשני מועדים רצופים, כדאי לגשת כבר במועד דצמבר, ובמידת הצורך שוב באפריל. אך דווקא בחודש זה תלמידי י"ב רבים ניגשים לבחינות בגרות במועדי החורף, ולכן המועד האופטימלי עבורם הוא ספטמבר. כך ניתן לנצל את החופש הגדול לתרגול פסיכומטרי אינטנסיבי כהכנה לבחינה, ולהגיע אליה ב"כושר שיא".

      בנוסף, למי שמעוניין להעזר בקורס פסיכומטרי, ספטמבר הוא המועד היחיד המאפשר קורס "רגיל", הנערך בשעות היום. בכל מועד אחר יהיה עליו לגשת לקורס הנערך בערב – לאחר שעות הבית ספר המתישות בפני עצמן.

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ