מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

       

      איך לחסוך זמן במבחן הפסיכומטרי

      אחד האתגרים הגדולים שהבחינה הפסיכומטרית מציבה בפנינו היא העמידה במסגרת זמנים נוקשה. נבחנים רבים סבורים שהדרך הטובה ביותר לחסוך זמן היא "לרוץ" על השאלות או "לנחש" כמה שיותר מהר, ובעיקר לקרוא מהר את השאלות. אך האמת היא שכמעט כל הטענות האלה שגויות. בואו נפריך כמה מהמיתוסים!

      5  טיפים חשובים לחסכון זמן במבחן הפסיכומטרי:

      1. הכנת סביבת העבודה

      הריכוז במהלך הבחינה הוא קריטי, ופגיעה בריכוז פוגמת בסיכויים שלכם לפתור את מירב השאלות בזמן הנתון. לכן חשוב לנצל היטב את הזמן הניתן לכם לפתרון שאלות ולא לתפעול לוגיסטי של השולחן שלכם.

      כמה דברים טכניים שיעשו פלאים בניצול נכון של הזמן – הכינו מראש על השולחן לפחות 4 עפרונות מחודדים, שני מחקים, מחדד וסטופר. הכינו מראש בצד השני בקבוק מים, ואת האוכל שהבאתם בשקית פתוחה על השולחן, כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן על פתיחה של עטיפות, הוצאה של דברים משקיות או מתיקים. זה גם מרעיש ומעצבן אז חבל.

      2. קריאה נכונה

      בניגוד גמור למה שסבורים נבחנים רבים, לא טוב לקרוא מהר את השאלות! בקריאה מהירה מדי קשה לעיתים להבין היטב את הטקסט. חוסר ההבנה מוביל לקריאה נוספת ול"זפזופ" בין התשובות לסוף השאלה לתחילת השאלה וחוזר חלילה. אם תקראו את השאלה מראש פעם אחת לאט יותר, בקצב שיאפשר לכם הבנה מלאה של הכתוב – לא תבזבזו אלא דווקא תחסכו זמן!

      3. קביעת יעדים למספר שאלות בפרק

      יש המאמינים שהמטרה החשובה ביותר היא להגיע לשאלה 20, כאילו יינתן איזה בונוס פסיכומטרי קסום לפתרון של כל השאלות בפרק. האמת היא שאין שום בונוס כזה, וממילא תסמנו בדף התשובות תשובה לכל שאלה. בזמן הבחינה צריך להשתדל לענות על כמה שיותר שאלות נכון, ולא לנסות לרוץ על כמה שיותר שאלות.

      האמת היא שרוב הנבחנים לא מצליחים לענות באופן מלא על כל השאלות בכל פרק. לכן דרך העבודה הנכונה אינה לרדוף אחרי הזנב של עצמנו במטרה לפתור את כל השאלות, אלא לקבוע מראש על כמה שאלות אנחנו יכולים לענות בצורה טובה בכל אחד מהפרקים, ולתכנן את הזמן בהתאם. היעזרו במרצה לקביעת יעדים אישיים לכל סימולציה, והגדילו את היעדים בהדרגה במהלך הקורס הפסיכומטרי.

      4. שאלות מלכודת

      סטודנטים רבים שואלים אותנו לגבי "מלכודות" במבחן, כך לדבריהם. ובכן, כמעט כל נבחן ייתקל במספר שאלות ש"יתקילו" אותו ויגרמו להיתקע. בבחינה יש בממוצע יש לכם דקה אחת לפתור כל שאלה, ולכן אי אפשר להרשות לעצמכם להיתקע על שאלה בודדת 3-2 דקות.

      לכן, אם נתקעתם בשאלה מסוימת, סמנו אותה בחץ על גבי מחברת הבחינה, נחשו תשובה בדף התשובות, והמשיכו הלאה! רק אם יישאר זמן לאחר שעברתם על כל השאלות בפרק, חזרו לשאלה שהתקשיתם בה, ונסו להתמודד איתה בדרך אחרת. מומלץ בחום לעשות אותו דבר גם לגבי שאלות שדורשות זמן רב מאוד.

      למה נבחר לדלג ולא להמשיך בשאלה בכל זאת? חשוב להבין, שאם לא הצלחתם לפתור את השאלה ברגע הראשון, מאוד לא סביר שבמסגרת הזמן והלחץ פתאום תידלק לכם נורה בראש והפיתרון יגיע באורח פלא. סביר בהרבה שהפתרון יצוץ בראשכם דוקא אם תיגשו לשאלות אחרות ואחר כך תשובו לשאלה בפרספקטיבה אחרת. פתאום תראו כמה פשוט זה ו"איך לא ראיתי את זה קודם". 

      5. אסטרטגיה נכונה

      לכל נבחן בפסיכומטרי אפשר למצוא סדר פתרון שיהיה אופטימלי עבורו, בכל אחד משלושת החלקים. חשוב מאוד להשקיע מחשבה בסדר הפתרון לפי סוג שאלות, ולא לפתור את הבחינה לפי הסדר לפני שניסיתם דרכים אחרות. בכל פרק (רק במסגרת הפרק הבודד!) אפשר לקבוע לעצמכם את סדר הפתרון, ושינוי הסדר יכול להגדיל בצורה משמעותית את אחוזי ההצלחה.

      דוגמאות לאסטרטגיות:

        • לא לכולם טוב לפתור שני אנסינים באנגלית אחד אחרי השני.
        • לא לכל אחד נכון להתחיל פרקים מילוליים באנלוגיות.
        • לא תמיד מומלץ לפתור שאלות הבנת הנקרא בסוף הפרק, אלא אפשר להקדים אותם ולדחות לסוף שאלות אחרות.
      • לפעמים אפשר לפתוח או לסיים את הפרקים הכמותיים בגרף.

      המרצים של היי קיו מתאימים לכל אחד אסטרטגיה הולמת, בזכות הנסיון של המרצה ובעזרת ניתוח הביצועים האיישים של כל סטונט.

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי ,הרשמה לפסיכומטרי ועל מבחן פסיכומטרי

      יאללה, חבל על הזמן, שיהיה בהצלחה!

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ