מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      טיפים למעבר מבחן אמי"ר בהצלחה

      מטרתו של מבחן האמי"ר היא לאמוד את רמת האנגלית של מועמדים לאקדמיה, ולקבוע בהתאם כמה קורסי אנגלית יהיה עליהם לעבור במהלך התואר. ככזה, המבחן הוא קריטריון חובה למי שלא ניגש למבחן הפסיכומטרי (משום שהתקבל לפי ציוני הבגרות למשל), או למי שציון האנגלית שקיבל בפסיכומטרי נמוך מהרף הדרוש למסלול הלימודים בו בחר. בנוסף, ניגשים אליו מועמדים וסטודנטים שמעוניינים להקטין את מספר קורסי האנגלית שנקבע להם בפסיכומטרי: במקום להבחן בו שוב, ניתן לגשת למבחן אמי"ר, הכולל רק את פרקי האנגלית מתוכו. ככל שהציון במבחן גבוה יותר קטן מספר הקורסים, עד לפטור מוחלט בציון 234 ומעלה (השקול לציון 84 במבחן רגיל).

      במבחן אמי"ר שלושה פרקים המכילים 22-29 שאלות כל אחד, בזמן של 20-25 דקות לפרק, לפי אורכו. הפרקים זהים לפרקי האנגלית בפסיכומטרי: כל פרק בנוי במתכונת אמריקאית ומכיל שאלות משלושה סוגים: השלמת משפטים, ניסוח משפטים מחדש והבנת הנקרא (שאלות העוסקות בטקסט). לנבחנים בעלי לקויות למידה קיים גם מבחן אמיר"ם – מבחן אמי"ר מותאם על מחשב. מבין המיומניות האנגלית השונות המבחן מתמקד באופן טבעי בקריאה, ולא בודק יכולות כתיבה, שמיעה ודיבור. בשונה ממבחן הבגרות באנגלית, הוא גם לא ממש מתייחס לכללי התחביר והדקדוק, מלבד העובדה ששליטה בהם מסייעת כמובן בקריאה.

      אז לאחר שעמדנו על טיבו, הנה כמה טיפים לעבור בהצלחה את מבחן אמי"ר: כאמור, המבחן מתמקד בעיקר בקריאה, ולכן העצה הכי טובה היא – פשוט לקרוא! ככל שתקדישו זמן רב יותר לקריאה באנגלית, בכל יום, היא תהפוך קלה ומהירה יותר, פחות מאמצת ומעייפת, ובעיקר ברורה יותר. מומלץ להתאים את רמת הקושי של הטקסט: השאיפה היא לרמה של טקסט עיוני סטנדרטי בדומה למבחן. אך למי שמתקשה בהם עדיף להתחיל מטקסטים פשוטים יותר, המיועדים לילדים ונוער דוברי אנגלית.

      הדגש בקריאה הוא לשמור על שטף ככל הניתן – לא לחפש במילון כל מילה שלא מבינים, אלא לנסות להבין לפי ההקשר. רק כשלא מבינים בכלל במה מדובר, אפשר כמובן לתרגם מספר מילים חשובות. מה כדאי לקרוא? מה שמעניין אתכם! הטקסטים במבחן הם בנושאים מגוונים כך שאין חשיבות לנושא הטקסט שקוראים, אך כמובן קל יותר להתמיד בטקסט שתוכנו מרתק אותנו. ספרים, עיתונים, כתבי עת, בלוגים – הכל הולך. בנוסף, כדאי להרחיב את אוצר המילים באנגלית ככל הניתן. באופן טבעי, מילים לא מוכרות המופיעות בשאלה במבחן מקשות מאוד על היכולת לפתור אותה. רכישת מילים חדשות בקריאה היא איטית ולא שיטתית, לכן מומלץ לצד הקריאה גם לשנן מילים באנגלית בכל יום.

      בכל מקרה, מומלץ להעזר בקורס הכנה למבחן אמי"ר. מעבר לחומרי הלימוד והמסגרת, לסיוע הצמוד וההכוונה מהמורה, חלק מהקורסים מציעים גם אפליקציות מתקדמות לנייד, ההופכות את המשימה הסיזיפית של שינון המילים לאפקטיבית ומהנה בהרבה. בהצלחה!

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ