השאר פרטים

מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

נציגנו עומדים לרשותכם
לשאלות ולפרטים נוספים:

cs@g.high-q.co.il

1-800-80-80-80

שעות פעילות:
א'-ה': 9:00-21:00 | ו': 9:00-13:00
בשליחת הפרטים הינך מאשר/ת קבלת מידע ועדכונים אודות הקורסים של היי קיו

שאלוני בגרות – טיפים מעולים שיסייעו לכם לצלוח

עוד רגע תשבו מול שאלוני בגרות בניסיון לפתור כמה שיותר מהר ולהשאיר הכל מאחור, אבל מסתבר שכדי להגיע מוכנים יש כמה דברים קטנים שכדאי מאוד לבצע כמה ימים לפני מבחן הבגרות (בכל תחום אגב). אז הבאנו לכם כאן טיפים מעולים שאנחנו ממליצים לנבחנים שלנו. אז קחו נשימה ארוכה, מתחילים…

מתחילים הרבה לפני…

כדי להגיע מוכנים ורגועים למבחן, כדאי להכין את עצמכם נפשית לתהליך, לא רק מבחינת לימוד, אלה גם להכין את הגוף ללחץ של 'יום הדין'. השתדלו לאכול טוב בתקופת הלימודים, לדוגמה להקפיד על ארוחות מסודרות לקראת המבחן. עליכם לדעת שדילוג על ארוחות עלול לגרום לעצבנות וחוסר ריכוז שישפיעו גם במהלך המבחן עצמו. מלבד זאת, שתו הרבה מים, הגבילו את צריכה הקפה (לא יותר מ- 2 ביום), שתו תה צמחים מרגיע והעדיפו לנשנש חטיפים בריאים ולא עתירי שומן.

וביום של הבחינה, מה לאכול?

העדיפו מאכלים שאינם כבדים כמו יוגורט עם גרנולה, פרוסת לחם מלא, חלבונים כמו טונה וביצה קשה או דגני בוקר מלאים עם חלב. בכל אופן, אל תוותרו על ארוחת הבוקר לפני המבחן, למרות שאולי מהלחץ לא ממש יבוא לכם להכניס משהו לפה. אם לא תאכלו לפני, מן הסתם תהיו מוטרדים ועצבנים במהלך מילוי שאלוני בגרות.

אל תשאירו הכל לדקה ה- 90

כן אנחנו כאלה, אוהבים להשאיר הכל לדקה האחרונה וזו טעות. העדיפו יום לפני הבחינה לקחת פסק זמן מהלימוד, אולי לשבת בבית קפה ולרפרף על החומר, לתרגל תרגילי זיכרון, לקרוא סיכומים שכתבתם או סתם אפשר להאזין למוזיקה טובה כדי להוריד את מפלס החרדה. בכל מקרה, אל תדחסו הרבה חומר ביום האחרון, פשוט חלקו מראש את הלוז כדי שתספיקו לנוח יום לפני וכמובן לישון מוקדם.

מה עושים עם החרדות האלה?

חרדת בחינות ובמיוחד כששאלוני בגרות מונחים על השולחן, היא בהחלט חרדה קיומית וטבעית המגיעה עם הפחד של אי ודאות. ככל שתהיו יותר מודעים לחרדה, כך תוכלו להתמודד עם ההשלכות שלה. נסו לדמיין בראש את הבחינה, הרי וודאי עברתם במהלך הלימוד על שאלוני בגרות של שנים קודמות, כך שקל מאוד לדמיין כיצד הבחינה תהיה. זכרו – מחשבה יוצרת מציאות, אז חשבו חיובי, מה שבטוח החשיבה תסייע להוריד את מפלס החרדה.

ארגנו תיק יום לפני הבחינה

ממש ככה. ארגנו לפני תיק לבחינה, כך לא תקומו בלחץ בבוקר. הכניסו לתיק משהו קל לנשנש כמו חטיף בריאות או פירות יבשים המעניקים שובע לגוף לזמן ממושך. הכינו גם בקבוק מים, ציוד הדרוש למבחן כמו מחשבון ודפי נוסחאות לבגרות במתמטיקה ושאר האלמנטים הדרושים לבחינה. אל תשכחו גם להתלבש טוב, או לקחת ז'קט קל, כיוון שלפעמים המזגנים בכיתות פשוט מקפיאים.

נתקעתם בשאלה בבחינה? לא נורא

התחלתם שאלה ופשוט נתקעתם, כאילו הכל ברח לכם מהראש. אז כן זה קורה, אבל חשוב שלא להילחץ מזה. עברו לשאלה הבאה, אולי היא תרמז לכם את התשובה של השאלה הקודמת. בכל מקרה, תמיד אפשר לצאת לרגע, להתאושש, לשטוף פנים ולחזור כמו חדשים.
בהצלחה!

תמונה של מעטפהצור קשר