מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      ניהול זמן במבחן הפסיכומטרי

      כדי להצליח במבחן חשוב להיות בקיא בחומר. אמירה זו נכונה עבור מבחנים בבית-הספר ובאוניברסיטה, אך עבור המבחן הפסיכומטרי היא לא ממש מדוייקת. בקיאות בחומר חשובה להצלחה בו, אך כלל לא מספיקה. באופן ייחודי, מסגרת הזמן היא האתגר המרכזי במבחן הפסיכומטרי, בו ניתנת פחות מדקה לשאלה! לכן, ישנה חשיבות עליונה ליעילות הנבחן, יכולת הריכוז שלו ועמידתו בלחץ. אלו משפיעות לא פחות, ולעתים הרבה יותר, על הצלחתו במבחן.

      ניהול זמן

      יעילות הנבחן מתייחסת לניצול מיטבי של כישוריו במגבלות הזמן. לשם כך, חשוב לדעת כיצד לנהל את הזמן ולא להתנהל על ידו. ניהול זמן נכון עמוד בעקרונות הבאים:
      קצב עבודה: לא תמיד כדאי לנסות לפתור את כל השאלות. נבחן נמהר מדי נוטה לפספס פרטים חשובים, לטעות בחישובים ולהתבלבל, ועדיף לו לפתור פחות שאלות ולהקדיש יותר זמן לכל שאלה.
      סדר עדיפות: אין חובה לפתור את השאלות לפי סדר הופעתן. למי שלא מספיק לפתור את כל השאלות עדיף להתחיל מנושאים בהם הוא חזק, ולשמור את היתר לסוף.
      קבלת החלטות דינמית: עבור כל שאלה שלא מצליחים לפתור, יש להכריע "בזמן אמת" באיזו נקודה כדאי לדלג ולעבור לשאלה הבאה.
      עמידה בעקרונות אלו מאפשרת לתלמיד לתרגם את הידע שלו למספר רב יותר של תשובות נכונות, וכך לקבל ציון גבוה יותר. לכן, תרגול פסיכומטרי מוצלח יעשה תמיד תחת זמן, וקורס פסיכומטרי איכותי יכלול, לצד לימוד החומר, התייחסות מקיפה לניהול הזמן.

      יכולות קוגניטיביות

      בנוסף, ישנה חשיבות גבוהה למיצוי ואף שיפור יכולות קוגניטיביות שונות. זכרון עבודה למשל, הפועל למספר שניות בלבד, מסייע להתמודד עם שאלות מורכבות – לזכור שאלה תוך חיפוש התשובה בטקסט, או לזכור נוסחה רלוונטית תוך סקירת סרטוט גאומטרי. גם יכולת ריכוז לאורך זמן (המבחן מעל שלוש שעות), ומיקוד בפרטים החשובים תוך התעלמות מגורמים מסיחים, חשובים בהחלט. אך יותר מכל, תפקוד תחת לחץ קריטי להצלחה במבחן, בעיקר עבור הנוטים לחרדת מבחנים. המבחן הפסיכומטרי מלחיץ במיוחד, בעיקר בגלל חשיבותו ומסגרת הזמן שלו.
      כיצד משפרים יכולות אלו? בוחרים בקורס פסיכומטרי ששם זאת למטרה מרכזית. למשל, מבחני סימולציה רבים, המדמים מבחן פסיכומטרי, מרגילים את התלמיד לסיטואציה המלחיצה, שהופכת עם הזמן ל"עוד יום רגיל במשרד". בנוסף, קיימות כיום מספר אפליקציות מתקדמות לשיפור היכולות הקוגניטיביות, שהשימוש בהם מהנה ממש כמו משחק, וגם מספק גיוון לתרגול פסיכומטרי רגיל ומונוטוני של פתירת שאלות.
      החשיבות בבחירת קורס כזה גבוהה לכל נבחן, ובעיקר לאלו שנבחנו בעבר ולא השיגו את הציון הדרוש. רבים מהם שלטו בחומר אך לא הביאו זאת לביטוי במבחן, מסיבות שונות (חרדת מבחנים למשל). עבורם, שינון חוזר של החומר לקראת מבחן שני איננו אפקטיבי, אך שיפור ניהול הזמן ויכולות קוגניטיביות רלונטיות יקנה להם את הערך המוסף לו הם זקוקים.

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ