מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      הנדסת תעשייה וניהול

      לימודי הנדסת תעשייה וניהול נערכים במתכונת חד-חוגית, ובסיומם יקבל הסטודנט תואר ראשון B.Sc בהנדסת תעשייה וניהול. ברוב המוסדות האקדמיים מוקדשות השנתיים הראשונות לתואר לשיעורי חובה, והחל מהשנה השלישית מוצעים לתלמיד מסלולי בחירה, וביניהם תפעול מערכות, ניהול ומחשבים, הנדסת אנוש, תכנון ובקרה ממוחשבים, מנגנונים לוגיסטיים ומערכות מידע. כיום מהנסי תעשייה וניהול משתלבים בכל הענפים במשק, והם הכרחיים לתפקוד התקין של ארגונים. מכיוון ששיטות המחקר והפיתוח בתחום מתבססות על מודלים מתמטיים ומדעיים, הוא נחשב כתחום הנדסי.

      מה לומדים בתואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול?

      הנדסת תעשייה וניהול היא תחום רחב ומגוון, המשלב תורות הנדסיות וידע טכנולוגי, עם תיאוריות במדעי החברה והניהול. לימודי התואר שואפים להכשיר דור חדש של מהנדסים שיוכלו בעתיד לעמוד בדרישות הארגונים השונים להתייעלות והגדלת רווחיות, על-ידי הגברת קצב התפוקה בתעשייה והוזלת עלויות הייצור והתפעול תוך התחשבות בגורם האנושי.
      תוכניות הלימודים השונות משלבות ידע תיאורטי ומעשי. בין התחומים הנלמדים בתואר אפשר למנות קורסי יסוד במתמטיקה ובפיזיקה, קורסים בתיאוריה הנדסית (הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, חומרים, תהליכי ייצור), בכלכלה ופיננסים (כגון כלכלה הנדסית, שיווק, מימון וחשבונאות) בתורת הארגון והניהול, וכן בתכנות ובמערכות מידע.

      מה עושים עם תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול?

      הנדסת תעשייה וניהול הוא תחום צעיר שרק הולך ומתפתח. מפני שאין אף ארגון שאינו שואף להגדיל את תפוקתו ואת רווחיו דרך שכלול תהליכי הייצור, הביקוש לבוגרי הנדסת תעשיה וניהול רק הולך וגובר, והם יכולים להתקבל למגוון משרות לאחר קבלת התואר. בין היתר בוגרי הנדסת תעשייה וניהול עשויים להשתלב במשרות מנהלי מערכות מידע, מנהלי כוח אדם, מנהלי מערכי ייצור, מהנדסי ארגון ושיטות, מנהלי רכש ולוגיסטיקה, מהנדסי איכות, מנתחי מערכות, תמחירנים, בקרי פרויקטים, כלכלנים תעשייתיים ועוד. ההתאמה למשרות השונות נובעת מהתמחות שבחרו הבוגרים במהלך התואר.

      קבלה ללימודים

      דרישות הקבלה ללימודי הנדסת תעשייה וניהול בדרך כלל גבוהות למדי, ומשתנות מעט משנה לשנה בהתאם למוסד האקדמי. באופן כללי, תנאי הקבלה לאוניברסיטאות הם קשים יותר מאשר תנאי הקבלה למכללות, והם כוללים שקלול של ציוני בגרות ופסיכומטרי. רוב המכללות, אך לא כולן, דורשות אף הן ציון פסיכומטרי בנוסף לתעודת הבגרות. חלק מהאוניברסיטאות דורשות מהמועמדים בגרות במתמטיקה בהיקף של 4-5 יחידות לימוד.

      לאן הכי קשה להתקבל?

      הכי קשה להתקבל לאוניברסיטת תל אביב, שם נדרש ציון התאמה משולב המחושב לפי פסיכומטרי ובחינות בגרות (לדוגמה עם ממוצע בגרויות 100 תזדקקו לציון פסיכומטרי לא פחות מ-740 כדי להבטיח את קבלתכם). ציון הפסיכומטרי הדרוש לקבלה הוא 600 לפחות, עם ציון של 140 ומעלה בחלק הכמותי בבחינה. אוניברסיטת ת״א דורשת גם בגרות במקצוע מדעי נוסף, ומי שלא למד פיזיקה לבגרות נדרש לעשות מכינת קיץ בפיזיקה ולעבור מבחן בסופה.

      בטכניון כל המועמדים נדרשים בציון 70 ומעלה בבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות. סף הקבלה הוא ציון סכם משוקלל של 87 לפחות, שמורכב מממוצע הבגרויות וציון הפסיכומטרי. למשל, אם ממוצע הבגרויות שלכם הוא 107, תזדקקו לציון פסיכומטרי 700 כדי להתקבל.

      לאוניברסיטת אריאל קל בהרבה להתקבל: יתקבלו מועמדים שלהם ממוצע של 90 לפחות בבגרות, וציון 600 בפסיכומטרי. מועמדים שלהם ממוצע בגרויות של 97 ומעלה ו – 8 יחידות ריאליות לפחות יכולים להתקבל גם ללא ציון בבחינה הפסיכומטרית, בכפוף להחלטת ועדת קבלה.

      באוניברסיטת בן גוריון תנאי הקבלה קלים יחסית: המועמדים נדרשים לציון סכם הנדסה של 507 ומעלה, ובנוסף ציון פסיכומטרי של 550 ומעלה. מועמדים שלהם ציון בגרויות ממוצע של 109 ומעלה יכולים להתקבל גם ללא צורך בציון בבחינה הפסיכומטרית, כאשר ברשותם בגרות במתמטיקה ובפיזיקה ברמת 5 יחידות בציון 90.

      גם חלק מהמכללות – כגון המכללה האקדמית להנדסה ירושלים, המרכז האקדמי רופין והמכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון – דורשות ציון פסיכומטרי בנוסף לממוצע הבגרויות אך הן מסתפקות בציון גבוה פחות.

      ראוי לציין כי ישנם מוסדות אשר דורשים רק סכם הנדסי שמורכב מהפרק הכמותי בפסיכומטרי וציוני הבגרויות.

      משך הלימודים והיקפם

      לימודי הנדסת תעשייה וניהול הם קשים ודורשים השקעה מרובה. להבדיל מרוב מסלולי התואר הראשון בארץ הנמשכים שלוש שנים, מסלול הנדסה דורש ארבע שנים של לימודים אקדמיים.

      לכל מי שמתכנן לעבוד במקביל לתואר, יש לזכור כי מערכת השעות, בעיקר באוניברסיטאות, פרוסה על פני רוב ימות השבוע. מכללות רבות מציעות מסלולי לימודים גמישים יותר, כולל לימודי ערב, המאפשרים ללמוד לתואר ראשון במקביל לעבודה.

      מה מספרים הסטודנטים?

      הסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות השונות מזהירים כי התואר לא מתאים לכל אחד, ונדרשות יכולות מתמטיות ואנליטיות גבוהות כדי לסיימו.

      בוגרי התואר מתחילים בדרך כלל בתפקידי הנדסת תעשייה וניהול עם משכורת ממוצעת של כ-8,000 ש"ח. בהמשך, לאחר צבירת שנות ותק ספורות, והתקדמות בסולם התפקידים בחברה למשרות של מנהלי פרויקטים, מנהלי בקרה וכיוצא באלה, ניתן להגיע לשכר הנע בין 10,000 ל-15,000 ש"ח בחודש.

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ