מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      משפטי חרדה לקראת מבחן הפסיכומטרי

      חמישה משפטי חרדה לקראת מבחן, והפתרון הלא צפוי שלהם:

      היי, אני תומר מנהל הפדגוגיה של היי קיו.
      כולנו מָכירים את זה – המבחן פסיכומטרי מתקרב, הלחץ עולה, המחשבות מתרוצצות ועולים לנו רעיונות שלא היו שם לפני יומיים, שבועיים או חודש.
      הינה חמישה משפטים נפוצים ששומעים מִסטודנטים וְנובעים מֶחרדה, וְהפתְרון הלא צפוי שלהם:

      "אני כבר לא יכול ללמוד"
      לא יכולים? אל תלמדו! המוח שלנו אינו שריר, אך בִּלמידה הוא מתאמץ כמו שריר. הוא מתכווץ וּמָפעיל אנרגיות רבות על מנת להבין דרך חשיבה וּלהתגמש מחשבְתית. זה מָתיש. אם אתם מרגישים שכבר אין לכם "כוח" – כלומר יכולת פיזית – ללמוד – אתם צריכים להקשיב לגוף וּלְהפסיק ללמוד. לְצְפּות בָּטלוויזיה, לקרוא ספר, לעשות ספורט, לחפש תמונות מעניינות באינסטוש. לישון טוב ומחר לחְזור לנקודה שבה הִפסקתם. לא תאמינו אֵילו פלאים הקשבה לגוף תעשה לָמוח שלכם.

      "אני שוקלת לא לגשת למבחן"
      תמיד כדאי לגשת, גם אם לא מרגישים מוכנים. תמיד יש ערך בְּהגעה למבחן וּבְֿהיבָּחָנות. גם אם שבועיים לפני סוף הקורס אתם לא מרגישים מוכנים, גם אם חס וחלילה קרה משהו לא נעים (פציעה, טראומה כלשהי), תמיד משתלם יותר לגשת מֶאשר לא לגשת. במקרה הגרוע הרווחתם את היכולת להתנגד לפחד הבסיסי שלכם וָחָוויתם את המבחן ואת התהליך כולו. תלמדו מזה המון לָפָּעם הבאה. במקרה הטוב, עצם ההתמודדות עם המבחן תחדד את החושים שלכם, ותצליחו להתמקד, אף על פי שכל החיים שלכם רועשים עכשיו. אין פה הפסד בשום צורה.

      "החלטתי לעזוב את הנושאים שאני חלש בהם וּלהתמקד בחזקים"
      אל תעשו את זה. הנושאים שאנחנו מתקשים בהם, תמיד יהיה יותר קשה "לקטוף" בהם נקודות. למעשה רוב הנקודות בהם – לא ברשותכם עכשיו. למידה אינטֶנסיבית תאפשר לשפר בנקודות מעטות את הציון בנושאים האלה. מצד שני, אלו נקודות שלא יהיו ברשותכם אלא אם כן תלמדו איך להשיג אותן. הרי נושאים שאתם חזקים בהם, אתם מבינים את עקרונות החשיבה מאחוריהם. עדיף שתעבדו קשה וְתשיגו נקודות שלא ברשותכם, מאשר לא "תקטפו" אותן כְּלל.

      "נפרדתי מהחבר/ה שלי"
      מעולה! זמן נהדר להתרכז רק בלמידה! האמת היא שאין "זמן נוח לחְוות חוויות לא נעימות". לא במהלך קורס פסיכומטרי ולא בחיים. צריך להוציא הטוב מכל סיטואציה, וגם מהסיטואציה הזאת אפשר רק לגדול. בְּכֿל פעם שאתם חושבים על משהו עצוב, קחו את חוברת התרגול ותתמקדו בעתיד שלכם, במקום בהווה. ואם החבר/ה לא רגישים מספיק להתחשב בכם בשיא הלחץ שלכם, כנראה עדיף שלא יהיו באזור שלכם בזמן המבחן.

      "אולי הייתי צריך לבחור מסלול אחר"
      חד וחלק לא! אם בְּחָרתֶם מסלול מסוים, עליכם להיות מוכווני מטרה. ברקע יהיו תמיד מעגלי לחץ וּרְעשי רקע רבים. אם אתם מתחרטים על הבחירות שעשיתם, אתם למעשה "שמים לעצמכם מקל בגלגלים" במה שנוגע לרמת המוכנות המנטלית. האמונה שיש סודות כמוסים שלא ניתנו לכם, והם נמצאים במקום אחר לא ידוע, היא למעשה במסווה חוסר האמונה בעצמנו. חשיבה שכזו הפוכה לתפיסה הנדרשת במבחן. הפתרון הוא להאמין שאתם הכי טובים. מחשבה יוצרת מציאות! אל תיתנו לחרדה להכתיב לכם מה אתם מסוגלים.
      זיכרו – המבחן הוא רק עוד סימולציה אחת אָחָרונה.

      היכנסו כאן לעוד פרטים על הרשמה לפסיכומטרי ומידע על הפסיכומטר
      בהצלחה!

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ