מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      מי מפחד מחשיבה כמותית (מתמטיקה) בפסיכומטרי?

      חשיבה כמותית נחשבת בעיני סטודנטים רבים לחלק המאיים ביותר בבחינה הפסיכומטרית. ״אני ומספרים לא הולכים ביחד״, ״כשאני רואה משוואות אני מקבל סחרחורת״, ״לעולם לא אבין אלגברה״ הם רק חלק מהמשפטים שאנחנו שומעים שוב ושוב. הפחד מחשיבה כמותית לעתים קרובות אינו מבוסס כלל, והוא נובע ברוב המקרים מחוויות שליליות שתלמידים רבים צוברים במערכת החינוך, ולא מבעיה פנימית אמיתית ביכולותיהם. חשוב לזכור שהחשיבה הכמותית הנדרשת במבחן פסיכומטרי שונה לחלוטין מהחשיבה המתמטית הנדרשת במבחן בגרות, ושהצלחתכם בבגרות אינה מעידה על יכולותיכם הפסיכומטריותלמעשה, כל הידע המתמטי שנדרש לפסיכומטרי נלמד לכל המאוחר עד סוף כיתה ט'. חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי, טריגונומטריה, ואפילו נוסחת השורשים – כל אותם נושאים מאיימים לא קיימים בבחינה.

      מה יש בחשיבה הכמותית בפסיכומטרי?

      חשיבה כמותית פסיכומטרית כוללת עבודה עם מושגים אלגברים בסיסיים, (כמו משוואות, ביטויים וחזקות), שאלות בגיאומטריה של המישור, בעיות מילוליות שונות (למשל בעיות אחוזים ושאלות קצב) וקטע של הסקה מתרשים, שבו תדרשו לענות על שאלות בנוגע למידע המוצג בצורה ויזואלית בטבלה או בגרף.

      איך משתפרים בחשיבה כמותית?

      במהלך מסלול ההכנה החדש של-HIGHQ תכירו לעומק את כל סוגי השאלות הקיימות בפרקי החשיבה הכמותית. מסלול ההכנה לפסיכומטרי של HIGHQ בנוי מנושאים פסיכומטריים שנלמדים מהקל אל הכבד. במסלול הוספנו 3 שבועות מכינה לפני הקורס, על מנת לרענן את החומר המתמטי, לעבור שוב על היסודות ולחזק את תחושת הביטחון. לאחר המכינה, בקורס עצמו, השיעורים בנויים בצורה פשוטה ומובנת לכל אחד, ומספקים את כל הידע הנדרש בשביל למצות את הפוטנציאל המקסימלי של כל סטודנט. 

      אימון אישי 

      פרקי החשיבה הכמותית בודקים בין היתר את היכולת לזהות תבניות ולהתאים להן אסטרטגיית פיתרון. לשם כך בנינו ב-HIGH Q את תוכנת ה-Personal Trainer – (או בקיצור PT) – מאמן אישי בחשיבה כמותית. ה-PT הוא מחולל שאלות אוטומטי המאפשר תרגול אינסופי של שאלות פסיכומטריות מכל הסוגים. כך כל תלמיד יכול לתרגל כמה שהוא צריך כדי ללמוד לזהות את התבניות המופיעות במבחן פסיכומטרי ובזמן אמת להתמודד איתן ללא קושי.

      גישה לשאלה

      הבדל מהותי בין מתמטיקה תיכונית לבין חשיבה כמותית בפסיכומטרי הוא מבנה השאלות. מבחן פסיכומטרי מורכב משאלות רב ברירה, ובו יש לסמן בכל שאלה תשובה אחת נכונה מתוך 4 אפשרויות. בשום שלב לא תדרשו לכתוב הוכחה או להסביר את הדרך שבה פתרתם, ופעמים רבות קיימות מספר דרכים שונות לפתור את אותה שאלה בדיוק. מנסיון של 28 שנים בלימוד הכנה לפסיכומטרי, HIGH Q שמים דגש על הצגת גישות שונות לשאלות כמותיות, המאפשרות לכל תלמיד לבחור את הדרך הנוחה לו באופן אישי. חשוב לכל תלמיד לנסות לפתור כל שאלה לפחות בשתי דרכים, ולקבוע מה הדרך המהירה ביותר לפתרון השאלה ושאלות דומות לה.

      אסטרטגיה פסיכומטרית

      האתגר הגדול ביותר במבחן הפסיכומטרי הוא לא רמת השאלות, אלא הזמן המוקצב לפתרונן. בכל פרק כמותי מוקצבות 20 דקות ל-20 שאלות. ב-HIGH Q אנו מדגישים שיטות שנועדו לחסוך זמן: שיטות פתרון מהירות, טיפים לפסילת תשובות, וגישות אלטרנטיביות המשתמשות בתשובות המוצעות כדי להגיע לפתרון.

      חוויה מתקנת

      המסלול החדש נולד מתוך הבנת צורכי הסטודנטים החדשים. סטודנטים רבים מגיעים לקורס עם חששות בעקבות חוויה לא טובה משיעורי המתמטיקה בבית הספר. על כן החלטנו ב-HIGHQ להשקיע זמן בתיקון חוויה זו ולאפשר לסטודנטים להתחיל את התרגול לקראת המבחן הפסיכומטרי אחרי שהביטחון המתמטי עולה והיסודות הוטמעו היטב.

      אתם בעצם יוצאים ממכינה של 3 שבועות כשאתם כבר רגילים לשבת וללמוד שעות רבות, ומתנסים בחוויית לימודים אחרת – אישית יותר, נעימה יותר, חוויה של הצלחה. זהו בסיס יציב הרבה יותר לקראת הצלחה במבחן הפסיכומטרי.

      והעיקר – לא לפחד כלל! 

      חשיבה כמותית היא יכולת שאפשר ללמוד ולפתח. בדיוק כמו רכיבה על אופניים, ג'אגלינג או נגינה בגיטרה, זו מיומנות נרכשת שתשתפר בהתאם לזמן האימון שתשקיעו בה. הניסיון מוכיח שהגורם המשפיע ביותר על ציון פסיכומטרי בפרק הכמותי הוא כמות הזמן שהשקעתם במהלך תרגול פסיכומטרי, ולא כמה יחידות עשיתם בבגרות. על כן, את כל הפחדים, החששות והעכבות שנותרו לנו מתקופת התיכון, עדיף להשאיר מאחור. ולכו תדעו, אולי אפילו תתחילו לאהוב את זה…

      היכנסו עכשיו לקבלת מידע על המסלול החדש והמקיף למבחן הפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ