מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      שיטות להתמודד עם חרדת בחינות במבחן הפסיכומטרי

      חרדת בחינות היא פחד מפני המבחן או הציון שיתקבל במבחן וההשלכות שלו. המבחן הפסיכומטרי נחשב למבחן מכריע וחשוב במיוחד, ולכן פעמים רבות מתפתחות חרדות סביבו. החרדות קשורות בעיקר לפרשנות שהתלמיד מעניק לציון ברמה האישית: "מה אם לא אקבל ציון גבוה? מה זה אומר עלי?" או לפרשנות של השלכות הציון: "אם לא אקבל ציון גבוה לא אוכל להתקבל ללימודים שרציתי, ולא אצליח להגשים את השאיפות שלי."

      ככל שהחרדה מתגברת, היא מלווה בסימפטומים נוספים. סימפטומים פיזיולוגיים יכולים להיות כאבי בטן, כאבי ראש, סחרחורות ולחץ בחזה. סימפטום התנהגותי נפוץ הוא הימנעות: מצב שבו תלמידים מפסיקים להגיע לשיעורים או לסימולציות, ולא מכינים שיעורי בית. לעיתים יש תופעה של למידת יתר כפייתית, כלומר תלמידים שפותרים עוד ועוד תרגילים מסוג שהם כבר מיומנים בו.
      החרדה עלולה לפגוע בהישגים, כלומר אם אתם תלמידים מוכשרים, אתם עלולים לקבל ציון נמוך רק בעקבות החרדה, שפוגעת ביכולת שלכם ללמוד או להתרכז בבחינה. גם אם החרדה לא פוגעת בהישגים, ואתם מקבלים ציון גבוה, היא עדיין נחשבת לחרדה אם היא פוגעת פגיעה ממשית באיכות החיים שלכם.

      קורס הפסיכומטרי של היי קיו נותן לכם מענה מושלם אם אתם מתמודדים עם חרדת בחינות, ומלווה גם אתכם צעד צעד בתהליך הלמידה. כי בתכנון נכון של קורס, תוכלו לצבור ידע ומיומנויות, ומעל לכל הרגשת מסוגלות. הרגשה שאתם מסוגלים להשתלט על כמויות החומר הגדולות, מסוגלים לפתור את הסימולציות, ובעצם – מסוגלים להתמודד עם המבחן הפסיכומטרי.
      איך עושים את זה אצלנו?

      תכנון אסטרטגיית למידה

      בקורס הפסיכומטרי של היי קיו ילמדו אתכם את כל החומר באופן יסודי. כמו שבונים בית, מניחים את היסודות ועליהם את הלבנים ורק בסוף את הגג, כך גם אצלנו. אנחנו מלמדים את החומר הבסיסי, אחריו את החו הבינוני ולבסוף משלבים הכול יחד. מי שהזיכרון שלו מהתיכון מוטל בספק, ימצא אצלנו בית חם: אנחנו מציעים מכינה לקורס הפסיכומטרי לכל הסטודנטים שלנו, ללא עלות נוספת! הלמידה מתבצעת בקצב שמאפשר ספיגה והטמעה של החומר, עם הרבה תרגול בבית. המרצים שלנו ידריכו אתכם כמה זמן כדאי שתשקיעו בבית בכל אחד מהנושאים.

      למידה חווייתית

      תשכחו מהימים של לוח וגיר בבית הספר. בהיי קיו יש מצגות, סרטונים, תרגול און-ליין ואפילו סקרים שהתוצאות שלהם מוצגות על הלוח בזמן אמת. כמובן, תוכלו ליהנות גם מדרכי הלימוד המוכרות – ולפתור הררי תרגילים בספרים שתקבלו מאיתנו. לאורך כל הקורס אנחנו שמים דגש על כיף והנאה משותפת, כי אנחנו מאמינים שההנאה היא ההנעה הכי גדולה ללמידה.

      סימולציות

      סימולציות הן מבחנים המדמים את המבחן האמיתי. סיטואציה של מבחן יכולה להיות מפחידה – סדר הפרקים בלתי צפוי, הזמן קצוב ומשגיחים מסתובבים בין הנבחנים ומעדכנים אותם על הזמן שנותר עד סיום המבחן. חשוב מאוד מאוד לעשות סימולציות כדי להפחית את המתח סביב המבחן. כאן בהיי קיו, בנינו מבחנים הדומים למבחן הפסיכומטרי בכל: בסדר הפרקים, באורך הפרקים, בתדרוך שהסטודנטים מקבלים. יש 10 סימולציות בקורס של היי קיו, כדי להיחשף כמה שיותר לתנאי המבחן לפני המבחן האמיתי. הסימולציה הראשונה באמת מרתיעה. השנייה מרתיעה פחות. ועם השלישית אתם כבר תתיידדו, וכשיגיע המבחן האמיתי – תדעו בדיוק לקראת מה אתם הולכים, תכירו את המבחן מצוין ותרגישו ביטחון להתמודד איתו.

       תכנון אסטרטגיית מבחן

      כשעליכם לענות על 20 שאלות או יותר ב-20 דקות, יש לחץ של זמן. פחות מדקה לשאלה. המרצים בהיי קיו מדריכים כל אחד מכם באופן אישי באיזה סדר כדאי לו לענות על השאלות שבפרק, וכמה זמן לייחד לכל נושא בהתאם לניקוד שמקבלים בו. ההיכרות עם המבחן נעשית אישית אפילו יותר, וכבר באמצע הקורס תדעו לומר כמה שאלות יש בכל נושא בבחינה וכמה זמן כדאי להשקיע בהן.

      מודל המשולש:

      רגש – מחשבה – התנהגות
      המשולש הזה מייצג את יחסי הכוחות בתוכנו: רגש, מחשבה והתנהגות משפיעים זה על זה ומושפעים זה מזה. מי שחושב שהוא מסוגל להצליח, מתנהג כמו אדם שמסוגל להצליח. רגשות של תסכול וחרדה יכולים להשפיע על התנהגות של הימנעות. המרצים בקורס הפסיכומטרי של היי קיו הם בעלי גישה מלאה לזמני התרגול שלכם ולביצועים שלכם בסימולציות. הנתונים הללו מתעדכנים באתר המרצה על בסיס יומי. הסיבה לכך היא החשיבות העצומה שאנו נותנים ליחס האישי: לתמוך, לעודד, להגיד מילה טובה ולעזור לכל אחד ואחת מכם לעבור בהצלחה את הקשיים שבדרך.

      כשמסתכלים לסטודנט בעיניים ומבינים מה יכול לעזור לו, הקורס נעשה "קורס מותאם אישית". וזה דבר אדיר שנותן לכם, הסטודנטים, כוח להתמיד, להשקיע ולהצליח בבחינה. גם אתם סטודנטים בהיי קיו? מה שבטוח, הבחינה הזאת לא תפתיע אתכם. אתם תפתיעו אותה.

      מאת שלי שוהם – מרצה לפסיכומטרי בהיי קיו ובעלת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית

         היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטריהרשמה לפסיכומטרי או על מבחן פסיכומטרי לדוגמא.

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ