מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      מועדי בחינות פסיכומטרי

      כמה מועדי פסיכומטרי יש בשנה?

      עד שנת 2017 היו חמישה מועדים בכל שנה – פברואר, אפריל, יולי, ספטמבר ודצמבר. החל משנת 2018 בוטל מועד פברואר, ומספר המועדים ירד לארבעה בשנה, והם נקראים מעתה אביב, קיץ, סתיו וחורף. בנוסף, האיסור שהיה בעבר על היבחנות במועדים סמוכים זה לזה בוטל, וניתן לגשת לשני מועדים רצופים ללא הגבלה.

      איך קובעים את מועדי הבחינה?

      מועדי הבחינה תלויים בלוח החופשות של מוסדות הלימוד, והם חלים לרוב בתקופות שאין בהן לימודים, כמו חופש חנוכה, פסח, וחופשת הקיץ. זאת משום שאולמות הבחינה הם כיתות לימוד שמשמשות בימים כתיקונם את הסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות, והמרכז הארצי לבחינות והערכה שוכר אותן לצרכי הבחינה הפסיכומטרית.

      איך כותבים את שאלות הבחינה?

      תהליך הפיתוח של השאלות במרכז הארצי לבחינות והערכה כולל מספר שלבים.
      השלב הראשון הוא כתיבת השאלה. את שאלות הבחינה כותבים מומחים במשרה מלאה של המרכז הארצי.
      בשלב השני עוברות השאלות לביקורת מקצועית, שבה בודקים את איכות השאלות ורמתן, את מידת ההוגנות שלהן ואת היכולות שהן בודקות. בשלב השלישי חוזרות לכותבים לעריכה, תיקונים ושינויים. בשלב הרביעי משבצים את השאלה בפרק ניסיוני של הבחינה, המכונה פרק ״פיילוט״, שהנבחנים לא מקבלים עליו ציון. בשלב החמישי בודקים בדיקה סטטיסטית של איכות השאלה ושל רמת הקושי שלה. רק שאלות שעברו בדיקה מוקפדת זו מגיעות בסופו של דבר לפרקי האמת של הבחינה.
      הרכבת הפרקים בבחינה צריכה להקפיד על תמהיל מתאים של שאלות קלות וקשות לפי סדר קושי עולה, ולשמור על גיוון בסוג השאלות. את פרקי הבחינה מקבצים לנוסחים מלאים על פי שיקולים ואילוצים שונים.
      לאחר הרכבת הנוסחים בשפה העברית מתרגמים אותם לחמש שפות נוספות: ערבית, צרפתית, ספרדית, רוסית ואנגלית. פרט להתאמות שפה, מתאימים את הבחינה גם לנבחנים עם צרכים מיוחדים, כגון נבחנים כבדי ראיה או שמיעה, נבחנים בעלי מגבלות פיזיות ונבחנים לקויי למידה.

      מהו משך הבחינה?

      משך הזמן המוקצב לבחינה כולה הוא שלוש שעות ועשר דקות. זמן הבחינה מוקצב לכל פרק בנפרד, והנבחנים אינם מורשים לעבור בין הפרקים בזמן שאינו מוקצב להם. פרק החיבור פותח את הבחינה, ומוקצבות לו 30 דקות. שאר הבחינה כוללת שמונה פרקי הברירה, שלכל אחד מהם מוקצבות 20 דקות. כך זמן הבחינה מחולק שווה בשווה בין כל הנבחנים, ואי אפשר להשקיע זמן רב יותר בנושא מסוים על חשבון האחרים. .בין הפרקים אין הפסקות, ואם תרצו ללכת לשירותים או לאכול במהלך הבחינה, תעשו זאת על חשבון זמן הבחינה.

      היכנסו כאן לעוד פרטים על הפסיכומטרי או על הרשמה לפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ