מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      מבחן אמי״ר

      מהו מבחן אמי״ר?

      מבחן אמי"ר הוא בחינת מיון באנגלית שמטרתה לאפשר למוסדות הלימוד האקדמיים לעמוד על רמת ידיעותיו של המועמד בשפה האנגלית. המבחן נערך, בדומה לבחינה הפסיכומטרית, על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה. משמעות ראשי התיבות אמי״ר היא ״אנגלית מיון לרמות״. כל האוניברסיטאות ורוב המכללות דורשות רמה מסוימת של שליטה באנגלית כחלק מחובות התואר. כדי לעמוד בדרישות מחייבות האוניברסיטאות את מי שלא שולט בשפה לעבור קורסי חובה נוספים, שאינם כלולים בתוכנית הלימודים ובשכר הלימוד. בחינת אמי"ר מסווגת את הנבחנים בה לפי רמת שליטתם באנגלית, וממיינת אותם לקורסים על פי רמות.

      איך בנוי מבחן אמי״ר?

      מבחן אמי"ר מורכב מ-3 פרקים. בכל פרק בין 22 ל-29 שאלות רב-ברירה (״אמריקאיות״). הזמן המוקצב לכל פרק הוא 20-25 דקות, והזמן המוקצב לפתרון כל שאלה הוא קצת פחות מדקה בממוצע. מספר השאלות תואם למספר הדקות המוקצב לפרק, ולפרקים עם מספר שאלות גדול יותר יוקצב זמן רב יותר. הפרקים בנויים בצורה דומה מאוד לפרקי האנגלית בפסיכומטרי: הם נפתחים בשאלות השלמת משפטים (לרוב 11 שאלות), ממשיכים בשאלות Restatements – ניסוח מחדש של משפט נתון (לרוב 6 שאלות), ולבסוף חלק הבנת הנקרא הכולל שני קטעי קריאה ועליהם 10 שאלות בסך הכל. שאלות השלמת המשפטים והניסוח המחודש מסודרות ברמת קושי עולה, ואילו שאלות הבנת הנקרא מסודרות לפי סדר העניינים בקטע שאליו הן מתייחסות.

      איך מחשבים את הציון במבחן אמי״ר?

      הציונים נעים מ-150 עד 250. חישוב הציון נעשה בשלושה שלבים. ראשית, מחושב ציון הגלם המורכב מסכום התשובות הנכונות בכל פרק. שנית, מחושב ציון לכל פרק, שמורכב מציוני הגלם בכל פרק לאחר העברתם לסולם אחיד, שמשווה בין הנבחן לנבחנים אחרים באותו מועד ובמועדים נוספים. שלישית, הציון הכללי מחושב בהתבסס על ממוצע ציוני הפרקים.

      מה משמעות הציון במבחן אמי״ר?

      הציון במבחן אמי"ר, בדומה לציון הפסיכומטרי, מחושב באופן יחסי לנבחנים האחרים, ונע בטווח שבין 150 ל-250. ככל שמספר התשובות הנכונות שלכם יהיה גבוה יותר, כך יעלה הציון. תשובה שגויה, לעומת זאת, לא תוביל לאובדן נקודות. לכן אם נתקעים בשאלה מסוימת או שהזמן עומד להיגמר, ההמלצה החמה ביותר היא לנחש. במבחן אמי״ר הציון הנמוך ביותר יחייב את התלמיד להירשם לשלושה קורסים באנגלית, וככל שעולה הציון פוחת מספר הקורסים הנדרשים. כל מוסד אקדמי מגדיר רף קבלה באופן עצמאי, אך ברוב המוסדות ציון שנופל מ-185 הוא מתחת לרף הקבלה. אם תקבלו במבחן ציון גבוה מ-185 אך נמוך מ-200, תידרשו לרוב לשלושה קורסי אנגלית במוסד האקדמי. ציון שנע בין 201 ל-220 יחייב רישום לשני קורסים, וציון של 221-233 נקודות יחייב אתכם בקורס אחד בלבד. ציון 234 ומעלה יזכה אתכם בפטור מלא מקורסי אנגלית. שווה בהחלט.

      מתי נערך המבחן?

      מבחן אמי"ר נערך בארבעה מועדים בכל שנה, כולם צמודים למועד הפסיכומטרי. למבחן אמי"ר אין הגבלה על מספר הבחינות או על תכיפותן, וניתן לגשת מועד אחר מועד, ללא הגבלה על מספר הבחינות. עם זאת, יש להמתין 35 יום לפחות בין היבחנות באמי״ר לבין היבחנות באמיר״ם או להפך (ההגבלה הזו חלה גם על שתי בחינות אמי״ר, אבל כיוון שבחינת אמי״ר ממילא נערכת רק ארבע פעמים בשנה, אין לה משמעות). הציון שהתקבל במבחן אמי״ר תקף לשבע שנים לפחות, ולכן אין הכרח להיבחן בתאריך הקרוב לתחילת הלימודים במוסד האקדמי.

      איך נרשמים למבחן אמי״ר?

      כל נהלי ההרשמה למבחן אמי״ר זהים לנהלי ההרשמה לבחינה הפסיכומטרית. מועדי ההרשמה, תנאי ההיבחנות, בקשות לתנאים מותאמים וערעורים, נקבעים כולם על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה (מאל״ו). כמו הבחינה הפסיכומטרית, ההרשמה למבחן אמי״ר יכולה להיעשות באופן מקוון באתר האינטרנט של מאל״ו, או בטופס מודפס שאפשר לבקש בטלפון ממרכז הזימונים של מאל״ו.

      האם חובה להיבחן במבחן אמי”ר?

      אין חובה להיבחן במבחן אמי״ר, אבל חובה על כל סטודנט לעמוד בדרישות סף של ידע באנגלית. העמידה בדרישות אלה נקבעת בחלק האנגלית של הבחינה הפסיכומטרית, או במבחן אמי״ר. לכן אם ניגשתם למבחן הפסיכומטרי וכבר התקבלתם ללימודים, כמות הקורסים באנגלית שתצטרכו לקחת באקדמיה תלויה בציון הפסיכומטרי. אם אתם לא מרוצים מציון האנגלית שקיבלתם בפסיכומטרי, ואתם מאמינים שיש לכם יכולת להצליח יותר, אתם יכולים לגשת למבחן אמי״ר שמעניק הזדמנות נוספת לפטור אתכם מקורסים באנגלית באוניברסיטה. עם זאת, סטודנטים שהתקבלו ללימודים אקדמיים ללא ציון פסיכומטרי עשויים לקבל מהמוסד האקדמי דרישה להיבחן בבחינת אמי״ר, כדי לקבוע את רמת שליטתם בשפה האנגלית.

      איזה ציון קובע?

      בדרך כלל מתחשבים המוסדות האקדמיים בציון הגבוה מבין הציונים שקיבל התלמיד. לכן אין שום סיכון בהיבחנות בבחינת אמי”ר. גם אם תקבלו ציון נמוך מהציון שקיבלתם בחלק האנגלית בפסיכומטרי, לא יקרה כלום.

      מה ההבדל בין אמי״ר לאמיר”ם?

      בחינת אמיר״ם היא בחינת אמי"ר ממוחשבת. בחינת אמיר"ם משמשת כלי מיון במוסדות לימוד אקדמיים. בניגוד לבחינת אמי"ר, שמעניקה ציון אחיד שתקפותו זהה בכל המוסדות האקדמיים בישראל, בחינת אמיר"ם נערכת באופן פרטי במוסדות אקדמיים שונים, והציון שלה תקף למוסד הספציפי שבו היא נערכת. הבחינה מעריכה את יכולתם של הסטודנטים או המועמדים ללימודים בשפה האנגלית, כדי לקבוע את קבלתם ללימודים ואת מיונם לקורסי החובה באנגלית. לעיתים מוסדות לימוד מסוימים מתיחסים רק לציון בחינת אמיר"ם, לעיתים רק לציון בחינת אמי"ר ולעיתים לשניהם. המוסדות מקבלים גם את הציון של חלק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית.

      חשוב לדעת כי מכיוון שבחינת אמיר"ם נערכת באחד מן המוסדות המבקשים לבחון את תלמידיהם או את מועמדיהם בדרך זו, ההרשמה לבחינה נעשית רק באמצעות המוסד שהזמין את הבחינה.

      מהו מבנה בחינת אמיר״ם?

      נושאי בחינת אמיר״ם זהים לנושאי בחינת אמי"ר. הבחינה מורכבת כולה משאלות רב-ברירה. כל אחד מהנבחנים נבחן באופן עצמאי באמצעות מחשב. לכל שאלה מוקצה זמן בנפרד, ואין אפשרות לצבור אותו לאורך הבחינה. כלומר, מענה לפני תום הזמן המוקצב לשאלה לא יזכה את הנבחן בתוספת זמן בשאלות האחרות. לכל שאלה בבחינה מוקצב פרק זמן סביר, והוא מאפשר לענות עליה בלי למהר יתר על המידה. בחלק של הבנת הנקרא מוקצב זמן נפרד לקריאת הקטע, ולאחר מכן מוקצב זמן לכל שאלה. משך זמן הבחינה אינו קבוע והוא משתנה מנבחן לנבחן, בהתאם לקצב האישי שלו. משך זמן הבחינה הממוצע הוא כ-60 דקות.

      יש בחינת אמי״ר בתנאים מותאמים?

      כן. נבחנים עם מגבלה שמצריכה לדעתם בחינה בתנאים מותאמים יכולים להגיש בקשה למרכז הארצי לבחינות והערכה. הקריטריונים להגשת בקשה הם מגבלה רפואית או גופנית שמפריעה לתנאי ההיבחנות, הפרעה פסיכיאטרית, הפרעות קשב או לקויות למידה.
      תהליך הגשת בקשה לבחינת אמי״ר בתנאים מותאמים זהה לתהליך המקביל לקבלת התאמות בבחינה הפסיכומטרית. התאריך האחרון להגשת הבקשה הוא מועד סיום ההרשמה לבחינה, וזהו המועד האחרון שבו אפשר להגיש בקשות, מסמכים נוספים וערעורים. בקירת המסמכים עשויה להימשך עד 25 ימי עבודה, וייתכן כי מאל״ו יבקש לראות מסמכים נוספים לפני אישור הבקשה. לכן חשוב להגיש את הבקשה ואת כל המסמכים המתלווים אלה לפחות חודשיים לפני מועד סיום ההרשמה.

      צריך להתכונן למבחן אמי״ר?

      בהחלט כדאי. הבחינה בודקת שליטה בשפה האנגלית, ונדרש מאמץ לא קטן כדי לרכוש שליטה גבוהה בשפה. כדי להתכונן היטב לבחינה יש לקרוא טקסטים באנגלית כדי לשפר את מהירות הקריאה ואת הבנת הנקרא, וחשוב מאוד להגדיל את אוצר המילים ככל הניתן. בנוסף, כדאי ללמוד את הבחינה על חלקיה השונים, להכיר את סוגי השאלות ואת אופיין, ולהתנסות בבחינות רבות ככל האפשר. חברת HIGH Q מציעה קורס הכנה למבחן אמי״ר שכולל שיעורי הכנה, לומדות אוצר מילים, אינספור תרגולים ושיעורי בית, וסימולציות בתנאים דומים ככל האפשר לתנאי הבחינה. בסיוע קורס ההכנה תוכלו להביא את שליטתכם באנגלית לרמה הנדרשת ולשפר את סיכוייכם להשיג פטור מקורסים באנגלית בלימודיכם באקדמיה.

      היכנסו כאן לעוד פרטים על הפסיכומטרי או על הרשמה לפסיכומטרי

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ