מתעניינים בלימודים ב- HiGHQ?

    השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם בהקדם

    נציגנו עומדים לרשותכם
    לשאלות ולפרטים נוספים:

    [email protected]

    1-800-80-80-80

    שעות פעילות:

    מכירות

    א'-ה' 09:00-19:00

    ו'/ערבי חג 10:00-13:00

    שירות לקוחות

    א'-ה' 09:00-18:00

      המבחן הפסיכומטרי – יום הבחינה

      יום הבחינה הפסיכומטרית הוא יום לא פשוט, עמוס ברגשות מעורבים, התרגשות ולחץ, וסופו בתחושת שחרור גדולה. ביום הבחינה עליכם להיות מאורגנים ומסודרים, כדי שהכל יתקתק ולא תהיינה הפתעות. אז איך להתכונן בהתאם?

      קחו את הזמן

      אין צורך להילחץ או לעשות דברים בחיפזון. בדיוק כמו בכל סימולציה של מבחן פסיכומטרי שתרגלנו, המפתח הוא לפעול במהירות וביעילות, ובה בעת – ברוגע ובשלווה. בבוקר הבחינה מומלץ לקום מוקדם, להתקלח ולאכול ארוחת בוקר בריאה. לפני צאתכם מהבית ודאו שלקחתם אתכם כל מה שדרוש לכם לבחינה, ושנותר לכם מספיק זמן כדי להגיע למקום הבחינה, למצוא את הבניין ואת הכיתה שלכם, ואולי גם לשתות כוס קפה ולהירגע.

      מה להביא?

      צריך להביא תעודת זהות (או דרכון), ספח הזמנה לבחינה שנשלח אלינו מטעם המרכז הארצי לבחינות והערכה (לא חובה, אך בכל זאת מומלץ) וערכת פסיכומטרי (עפרונות, מחק וסטופר). טמפרטורת המזגן אינה תלויה בכם אלא בבוחנים. לכן, היו מוכנים לכל מצב – התלבשו בשיטת השכבות, כך שתוכלו להוסיף או לפשוט בגדים בעת הצורך. בהחלט מומלץ להביא אתכם בקבוק מים של חצי ליטר ומשהו קל לאכול, אך לא להגזים.

      הגעה

      שימו לב לתכנן היטב ולהגיע למקום הבחינה 45 דקות לפני תחילת הבחינה לכל המאוחר. חשוב להביא בחשבון פקקי תנועה ובעיות חניה באוניברסיטה, ולהשאיר לעצמכם די זמן למצוא את הכיתה שבה אתם נבחנים. אם אפשר, בקשו מחבר או בן משפחה להקפיץ אתכם לבחינה, וכך לא תצטרכו לעסוק בנהיגה ובחנייה שעשויים להוסיף לרמת הלחץ, ולחלופין לא תאלצו להסתמך על מערכת תחבורה ציבורית מפוקפקת.

      נשימה עמוקה

      אל תתפלאו אם תראו ביום המבחן נבחנים לחוצים שיושבים עם אוצר המלים או דף תרגול ופותרים תרגילים. אל תתייחסו אליהם! זה לא הזמן לחשוב על תרגילים או על הציון שאתם רוצים לקבל. להיפך! זה בדיוק הזמן להירגע, לנשום עמוק, לעצום עיניים ולהיכנס לריכוז. וכמובן – זה הזמן למצוא את השירותים, כך שבבוא הרגע תוכלו לרוץ אליהם במהירות.

      ישיבה בכיתה

      בכיתות מסוימות יהיו בוחנים שיבחרו עבורכם את מקום הישיבה, ובאחרות יהיו בוחנים שיתנו לכם לשבת היכן שתרצו. ודאו כי אתם יושבים במקום שנוח לכם (בכל זאת, אתם הולכים לבלות שם כמעט ארבע שעות!), ואם אתם רוצים להחליף מקום – פשוט בקשו. נסו לשים לב אם יש בקרבתכם דברים שעלולים להפריע לכם במהלך הבחינה: קרבה למזגן, שכנים מפריעים (הימנעו מ"שכן" מתנשף/מצונן/מריח רע), קרבה לדלת או לחלון (אם אתם מאבדים ריכוז בקלות – עדיף להימנע מישיבה ליד הדלת, או ליד החלון אם יש רעש בחוץ) ותאורה (לא מומלץ לשבת מתחת לפלורוסנט מהבהב למשל).

      תסמכו על עצמכם

      אין צורך להביא אתכם חומרי לימוד, ללמוד מילים או לדקלם נוסחאות. הגעתם מוכנים ודרוכים, תרגלתם במשך קורס פסיכומטרי שלם לקראת הרגע הזה, וכל מה שאתם זקוקים לו נמצא כבר אצלכם בראש. המבחן יתחיל ויביא איתו פרץ אדרנלין, ריכוז ודריכות שיביאו אתכם לשיא ההצלחה שלכם.

      מיד בתום הבחינה תחושו הקלה גדולה, ותדעו שזהו – המבחן הפסיכומטרי מאחוריכם! תוכלו לחזור אל החיים הרגילים ולשכוח מהכול. תתפלאו לשמוע שעוד תמצאו את עצמכם מתגעגעים לתקופת הקורס. תראו שאפילו לא ממש תזכרו שחסר לכם ציון פסיכומטרי, עד שביום בהיר אחד (כעבור בערך חודש) תשמעו שיש ציוני פסיכומטרי באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה (לא לשכוח לספר למרצה התותח-על שלכם כמה קיבלתם).

      היכנסו עכשיו לקבל עוד פרטים על פסיכומטרי או הרשמה לפסיכומטרי

      בהצלחה!

      תמונה של מעטפהצור קשר

      שיחה עם נציג

      ×

      שיחת ווטסאפ