השאר פרטים

מתעניינים בלימודים ב- HighQ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נציגנו עומדים לרשותכם
לשאלות ולפרטים נוספים:

info@high-q.co.il

1-800-80-80-80

שעות פעילות:
א'-ה': 9:00-21:00 | ו': 9:00-13:00

Gamification

מאז ימי בראשית שיטות הלימוד עברו שלוש מהפכות גדולות: המצאת הדפוס, המצאת המחשב (בשילוב האינטרנט) וה-Gamification. את האחרון רובינו פחות מכירים.

אז מה זה ה-Gamification הזה שכולם מדברים עליו?

Gamification הוא לימוד באמצעות משחק. באמצעות שיטה זו משלבים אלמנטים של משחקים (כיף כיף כיף) במטרות של למידה. בשנים האחרונות משלבות החברות המובילות בעולם את משחקי הלימוד כחלק אינטגרטיבי בתכניות הלימוד שלהן.

High Q זוכה להיות החברה היחידה בישראל שהפכה את תחום משחקי הלימוד לחלק משמעותי ומהנה בתהליך הלמידה לבחינה הפסיכומטרית ובכך מקנה לתלמידיה יתרון משמעותי על שאר הלומדים לבחינה. מחלקות המחקר והפיתוח של החברה בעולם ובישראל פיתחו וממשיכות לפתח למעלה מעשרים משחקים שמאפשרים לימוד לבחינה במגוון תחומים. האופי האנושי הוא לבצע כל דבר טוב יותר כאשר הוא משולב בהנאה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בלימודים. כאלה אנחנו בני האדם – הנאה היא לא מילה גסה.

באמצעות המגוון הרחב של המשחקים תוכלו לשפר את אוצר המילים שלכם באנגלית ובעברית, להתאמן בחישובים, לשפר את הזיכרון, להתאמן בהשלמת משפטים ועוד מגוון רחב של תחומי לימוד. את רוב המשחקים ניתן להוריד גם כאפליקציות כך שתוכלו ללמוד בכל מקום וזמן שתחפצו. אל תשכחו שהמורים שלכם מבצעים בקרה מתמדת על אופן השימוש וההישגים שלכם במשחקי הלימוד וידרבנו אתכם להשקיע עוד ועוד.

מחקרים שנערכו על עשרות אלפי התלמידים שלמדו ב-High Q בשנים האחרונות מראים באופן מובהק כי עולם ה-Gamification הגדיל באופן משמעותי את זמן ההשקעה שלהם בלימודים, הוריד את רמת הלחץ והגביר את תחושת ההנאה במהלך תקופת ההכנה לקראת הבחינה.

 

"תפסיק לשחק במחשב ולך להכין שיעורים!" רובנו שמענו את המשפט הזה בשלב כזה או אחר. גם אם אתם לא חסידים של משחקי מחשב, בוודאי הייתם מעדיפים לשחק כדורגל, לעשות מסיבות תה דמיוניות או סתם להתרועע עם חברים – במקום לשבת ללמוד. לאורך שנים נחשבו שני התחומים, משחקים וחינוך, נפרדים זה מזה לחלוטין – מה שכיף אינו חינוכי, ומה שחינוכי בוודאי שאינו כיף.

ובכן לא עוד, אם חשבתם כי קורס פסיכומטרי אינו הזמן למשחקים – חישבו שוב. קורס פסיכומטרי בהיי קיו אינו משחק לפי הכללים. בשנים האחרונות גדלה ההבנה שחינוך ומשחקים לא רק יכולים להכיל אחד את השני, אלא שזה אפילו מצב רצוי ביותר – במיוחד במהלך קורס פסיכומטרי. אם שיחקתם במשחקי מחשב כילדים, סביר להניח שהם שיפרו את רמת האנגלית שלכם – שהיא קריטריון חשוב עבור מבחנים פסיכומטריים. חישבו למשל על משחק כמו ציויליזציה, בו השחקן מגלם מנהיג של תרבות, אותה עליו להצעיד להצלחה במרוץ הזמן מול תרבויות אחרות. משחק שכזה מכיל מידע היסטורי רב, אלו ששיחקו במשחק למדו על פלאי העולם העתיק, הם למדו שיש לדאוג לצרכים הבסיסיים של כל האזרחים (אחרת הם ימרדו), ואפילו למדו שההודים נלחמו פעם עם פילים. כילד אתה יכול ללמוד שמות ערים בזמן משחק מונופול, עברית במשחק שבץ-נא וחשבון כאשר אתה מחשב תוצאות ברמי-קוביות.

הקונספט של הפיכת דבר כלשהו למשחק נקרא מישחוק Gamification, והיתרונות שלו עבור קורס פסיכומטרי ברורים: בניגוד ללימודים, לא צריך לשכנע אנשים לשחק – תנו לבן-אדם משחק טוב והוא ישמח לשחק בו שעות רבות. מישחוק מביא להתמדה, ליצירת קשרים רגשיים עם המשחק ולהעמקה גדולה של השחקן בתוכן המשחק. מנסיון של מועדי פסיכומטרי רבים, אנו רואים כי שילוב מוצלח של תרגול פסיכומטרי דרך משחק מביא לכך שהתלמיד\שחקן פותר תרגילים פסיכומטריים במשך שעות ארוכות ללא כל קושי, והלימוד שלו אפקטיבי יותר בשל העניין שלו במשחק. לפיכך האתגר שלנו בהיי-קיו הוא להביא את יתרונות המישחוק לתוך קורס פסיכומטרי.

מקרה מעניין שמדגים את יתרונות המישחוק אפשר לראות בניסיונותיה של אחת מחברות המכוניות הגדולות לצמצם את צריכת הדלק של לקוחותיה, במטרה לעזור להם לשמור על הסביבה ולחסוך כסף. כשירות לקהל הלקוחות הזמינה אותם החברה להדרכה מיוחדת על הרגלי נהיגה חסכוניים בדלק (באמצעות תפעול נכון של ההילוכים, הגז והבלמים). לאחר ההדרכה חקרה החברה את הרגלי הנהיגה של המשתתפים וגילתה שחלקם הגדול שיפר את צריכת הדלק לק"מ שלו בטווח הקצר, אך לאחר מספר ימים חזרו הנהגים להרגלי הנהיגה הקבועים והבזבזניים שלהם. נשאלת השאלה – הרי אין ספק שלנהגים יש מוטיבציה לחסוך בדלק. מדוע, אם כן, לא הצליחו הנהגים ליישם את מה שלמדו לאורך זמן? התשובה – החיסכון בדלק פשוט לא היה כיף. חברי הצוות הטכנולוגי בחברה החליטו להענות לאתגר, הם הוסיפו ללוח המחוונים של הרכבים "מד נהיגה יעילה" בצורה של עץ ועליו עלים. ככל שהנהג נוהג בצורה יעילה יותר, מתווספים לעץ עוד ועוד עלים. כאשר הנהג עובר להתנהגות בזבזנית, העלים נושרים מהעץ והוא נותר חשוף ועירום. התוצאה? הנהגים, שהיה להם כעת אתגר חזותי מול העיניים, שמרו על הרגלי נהיגה חסכוניים לאורך זמן, ואף השתפרו ככל שהתרגלו למשחק החדש.

אותו הדבר בדיוק מתרחש במהלך קורס פסיכומטרי בהיי קיו. אין ספק שלתלמידים יש מטיבציה לפתור כמה שיותר תרגילים פסיכומטריים, אבל אצלנו במחלקת מחקר ופיתוח הבינו כי קורס פסיכומטרי מצוין הוא קורס פסיכומטרי שעוזר לתלמיד לפתור יותר תרגילים פסיכומטריים. אחד החוקים הבסיסיים למישחוק נכון, עליו אנחנו מקפידים לשמור ביצירת תרגול פסיכומטרי, הוא שילוב של מגוון אמצעים משחקיים. החוקר ריצ'רד בארטל יצר דגם של ארבעה סוגי שחקנים: הרוצחים, ההישגיים, החוקרים, והחברתיים. השחקנים הרוצחים שואבים הנאה ומוטיבציה כאשר הם משחקים נגד שחקנים אחרים (עדיף אנושיים ולא ממוחשבים), ומעדיפים לנסות לנצח אותם מאשר לפעול בשיתוף פעולה. ההישגיים מעדיפים לזכות בנקודות ולעלות שלבים והם בעצם "נלחמים מול המשחק". החוקרים אוהבים להסתובב ברחבי המשחק ולגלות דברים חדשים, עדיף כאלה שרק מעטים מכירים. השחקנים החברתיים מעדיפים אינטראקציות עם שחקנים אחרים על פני כל דבר אחר. באתר התלמיד של היי-קיו תוכלו למצוא מגוון משחקי תרגול פסיכומטרי המשתמשים במגוון אמצעים: צבירת נקודות, טבלאות אלופים לפי כיתה, לפי מועד ואלופי כל הזמנים, משחקים תחת לחץ זמן (אשר עוזרים לדמות מבחן פסיכומטרי), שאלות בונוס, משחקים לפי רמות, משחקים לפי נושאים, Mathris, פסיכומיוזיק, פקמן-פסיכומטרי, משחקי החיבור החדשים. בקרוב – משחקי פסיכומטרי חברתיים, אשר יעשו שינוי בדרך בה אתם לומדים לבחינה – יש למה לחכות…

 

 

תמונה של מעטפהצור קשר